Trained by Henrietta Knight and ridden by Jim Culloty, the horse ran in the claret and blue colours of his owner Jim Lewis' beloved Aston Villa.

Ibland bär kuskarna eller körsvenner ägarnas färger inom travsporten.Femtiotrean skrev: ↑16 november 2025, 12:07De där leopardfärgerna skulle väl aldrig ha accepterats av British Horseracing Authority (trots att, if I´m not mistaken, deras regler är inte längre lika stränga som förut och man kan ansöka sina egna "bespoke colours")?
Det är egentligen ganska intressant att det vi ser på travbanorna är kuskerna färger och inte ägarnas.
Mellby, Tarzan. Courant … Vilka fler numera?Stefan Lundgren skrev: ↑16 november 2025, 13:56
Ibland bär kuskarna eller körsvenner ägarnas färger inom travsporten.
Stefan
Betyder det att hjälmen, när inte given, är av samma färg som jackan - eller att hjälmen kan vara av vilken färg som helst?Aga Khan, H.H. Green, red epaulets.
Aga Khan, H.H. (second colours) Green, red sash.
Aga Khan, H.H. (third colours) Green, chocolate hoops, chocolate cap.
Aga Khan, H.H. (fourth colours) Light green, red epaulets
Om jag uppfattat det rätt har det med kombinationsspel i loppet att göra. Jag vet inte några detaljer kring det och begriper inte varför. Häst nr 1 och 2 har vit mössa, nr 3 och 4 svart osv. Calandagan hade nr 8 och hade därför precis som nr 7 Danon Beluga blå mössa.Femtiotrean skrev: ↑1 december 2025, 09:05Vad är det med den blåa hjälmen i stället för det ordinarie gröna?
Hade Aga Khan två hästar i loppet? Men i så fall borde jockeyn ha använt Aga Khans "second colours"?
När jag kollar "Owners´Registered Colours", så ser jag:
Betyder det att hjälmen, när inte given, är av samma färg som jackan - eller att hjälmen kan vara av vilken färg som helst?Aga Khan, H.H. Green, red epaulets.
Aga Khan, H.H. (second colours) Green, red sash.
Aga Khan, H.H. (third colours) Green, chocolate hoops, chocolate cap.
Aga Khan, H.H. (fourth colours) Light green, red epaulets