Quiz: Ekonomisk historia
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
- Erik van der Heeg
- Medlem
- Kontakt:
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
- Erik van der Heeg
- Medlem
- Kontakt:
- Erik van der Heeg
- Medlem
- Kontakt:
...inte bara gummibaronerna blev ruinerade utan även vanligt folk på olika håll i Europa och USA som investerat pengar i det hela (och gjort det klassiska misstaget att lägga alla ägg i samma korg). Jag vet vad jag talar om...
Okej - jag är ny här på "Skalman" och vet inte riktigt hur man skall göra. Framförallt vet jag inte hur jag skall ladda upp bilder, så jag kör en fånig fråga bara:
Alla vet ju att sockerrörsplantager kom att spela en stor roll i världshandeln under en tid (triangelhandeln och allt det där); men när och var uppstod de första sockerrörsplantagerna drivna av slavarbetskraft?
Okej - jag är ny här på "Skalman" och vet inte riktigt hur man skall göra. Framförallt vet jag inte hur jag skall ladda upp bilder, så jag kör en fånig fråga bara:
Alla vet ju att sockerrörsplantager kom att spela en stor roll i världshandeln under en tid (triangelhandeln och allt det där); men när och var uppstod de första sockerrörsplantagerna drivna av slavarbetskraft?
- Bilagor
-
- Bild på krukor för färdigt socker från den tid och plats det handlar om - samt sockerrör...
- image009.jpg (13.63 KiB) Visad 860 gånger
Senast redigerad av 1 Erik van der Heeg, redigerad totalt 27 gånger.
Tråkigt att dina förfäder förlorade sina pengar.
Din fråga måste jag grubbla lite på, men bilder kan du lägga in på två sätt. Antingen som en bilaga till ditt inlägg (öppna panelen genom att klicka på "bifoga en fil" under redigeringsrutan. Du kan testa funktionen i testhörnan t.ex. Andra sättet är, att du lägger upp din bild på imageshack eller en liknande server, och länkar till den med "Img"-knappen. Förstås kan man länka direkt till en websida, men frågan blir lätt för enkel då.
/G:son
Din fråga måste jag grubbla lite på, men bilder kan du lägga in på två sätt. Antingen som en bilaga till ditt inlägg (öppna panelen genom att klicka på "bifoga en fil" under redigeringsrutan. Du kan testa funktionen i testhörnan t.ex. Andra sättet är, att du lägger upp din bild på imageshack eller en liknande server, och länkar till den med "Img"-knappen. Förstås kan man länka direkt till en websida, men frågan blir lätt för enkel då.
/G:son
- Erik van der Heeg
- Medlem
- Kontakt:
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
- Erik van der Heeg