Mr x skrev:*Rev upp Versa föredraget som var ett stort hinder för Tyskland
Det heter VERSAILLES-fördraget!!!!
Fan, ta och läs vad folk skriver och lär dig!
Mr x skrev:*Rev upp Versa föredraget som var ett stort hinder för Tyskland
Stavningen är självfallet volkswagen...Ja77 skrev:Visionen var att alla tyskar familjer skulle kunna köpa en folkswagon (stavningn nu efter stavningsnisse är på G)
Arbetsfronten, som jag har för mig att nazisternas fackförening hette, var en organisation som skulle kanalisera folkets lönekrav inom nazistpartiet. Lite på samma sätt som organisationerna i en demokrati, särskilt de som riktar sig till ungdomar.Patrik skrev:Men ånyå, NSDAP knöt arbetarna hårdare till företagen, fackföreningarna avskaffades och ersattes av ett partitroget (och sålunda föga intresserat av att föra sina "medlemmars" åsikter.
Visst, man lyssnar på dem på ett annorlunda sätt, nämligen genom att först se till att de bara kommer med krav och synpunkter som överensstämmer med regimens i förväg fastställda ideologi och trånga världsbild.Löwe skrev:Hur som haver: även i diktaturer försöker man mobilisera folket genom att lyssna på dem, det sker bara på ett annorlunda sätt.
Arbetsfronten sysslade mest med att samla in pengar så folk kunde åka till Norge, och om man var en av de få som sparat längre eller hade högre inkomst så kunde man åka till Spanien eller Italien. Annars blev det som sagt en en båtresa med någon av KDF:s båtar till Norge eller en bussresa inom landet.Arbetsfronten, som jag har för mig att nazisternas fackförening hette, var en organisation som skulle kanalisera folkets lönekrav inom nazistpartiet.
Källa: Michael Parenti: "Blackshirts and Reds"De lägsta lönerna i Hitlertyskland sjönk med mellan 25 och 40 procent (i Italien med 50 procent) de närmaste åren efter 1933, och börsvinsterna gick i taket.

Korrekt Marcus,Marcus Wendel skrev:
Man började bygga Autobahn före Hitler & Co kom till makten.
Tyvärr har jag inte sett någon statistik över hur många mil som byggdes uppdelat på månaderna eller ens per år, inte heller när de olika sträckorna planerades, vilket skulle ge en bättre bild.
Inte riktigt va?Löwe skrev:Arbetsfronten, som jag har för mig att nazisternas fackförening hette, var en organisation som skulle kanalisera folkets lönekrav inom nazistpartiet.
Och de som inte lyssnar skjuts eller?Löwe skrev:Hur som haver: även i diktaturer försöker man mobilisera folket genom att lyssna på dem, det sker bara på ett annorlunda sätt.