Mm, det är de tre som är de tre viktigast så långt jag har förstått. Utmärkt bok för den som vill läsa in sig på ämnet(kursbok på Statskunskap A):
Nye, Joseph (2003). Understanding International Conflict. New York
Teorier kring Internationella relationer.
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
- Niedzwiadek
- Medlem
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
-
Gutekrigaren
- Medlem
Det enda som kan göra en (vetenskaplig) teori till mer lämplig än någon annan (vetenskaplig teori) är markant högre förklaringskraft. Det senare är i sista hand alltid upp till den som skall forska att avgöra troligheten i och för vederbörandes därpå kommande forskning att belägga eller vederlägga sanningen i.
Mvh Petter
Mvh Petter
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
Tack för trevliga uppräkningar av teoriskolorna, en spontan känsla är att man bordeplocka lite från alla. Men inte helt otippat kanske förespråkar jag en konstruktivistisk-marxistisk beroende studie! 
Har själv använt Beroendeskolan som metodvägledning på en b-uppsats, låt mig säga så mycekt som att min handledare tyckte det var kommunistsmörja, medans min sydamerikanska examinator tyckte jag höll igen på USA-kritiken.
/Robert SKöld
Har själv använt Beroendeskolan som metodvägledning på en b-uppsats, låt mig säga så mycekt som att min handledare tyckte det var kommunistsmörja, medans min sydamerikanska examinator tyckte jag höll igen på USA-kritiken.
/Robert SKöld