sexuella fantasier hos republikaner respektive demokrater

Ekonomi, samhälle och kultur genom hela historien. Värd: LasseMaja
hilbert
Medlem
Inlägg: 2260
Blev medlem: 30 juni 2008, 23:07

sexuella fantasier hos republikaner respektive demokrater

Inlägg av hilbert » 28 oktober 2018, 22:00

Hittade en artikel i "Politico" där man jämförde sexuella fantasier hos republikaner resp demokrater. Man hittade en del skillnader:
I found that Republicans were more likely than Democrats to fantasize about a range of activities that involve sex outside of marriage. Think things like infidelity, orgies and partner swapping, from 1970s-style “key parties” to modern-day forms of swinging. Republicans also reported more fantasies with voyeuristic themes, including visiting strip clubs and practicing something known as “cuckolding,” which involves watching one’s partner have sex with someone else.

Why do Republicans seem to be drawn to non-monogamy and Democrats to power play in their sexual fantasies?
By contrast, self-identified Democrats were more likely than Republicans to fantasize about almost the entire spectrum of BDSM activities, from bondage to spanking to dominance-submission play. The largest Democrat-Republican divide on the BDSM spectrum was in masochism, which involves deriving pleasure from the experience of pain.

Undrar hur det ser ut i Sverige :)

Här är artikeln

https://www.politico.com/magazine/story ... cs-221919

Användarvisningsbild
Hans
Redaktör och stödjande medlem 2024
Inlägg: 28818
Blev medlem: 11 juli 2002, 12:52
Ort: Utrikes

Re: sexuella fantasier hos republikaner respektive demokrater

Inlägg av Hans » 28 oktober 2018, 22:10

Glöm fullständigt bort att tro på artiklar som jämför sexualitet (och framförallt parat med politik).

'Hejsan, jag kommer från gallup institutet och jag har några frågor, för det första gillar ni parti X och för det andra gillar ni sex med Y?'

Sannolikheten att du får ett korrekt svar är gränsande till noll.

MVH

Hans

pandersson2
Medlem
Inlägg: 3109
Blev medlem: 28 maj 2005, 08:34
Ort: Södermanland

Re: sexuella fantasier hos republikaner respektive demokrater

Inlägg av pandersson2 » 29 oktober 2018, 06:50

Håller med Hans.

Dock, är inte republikanska völjare mer för familjebindnng, så det borde statistiskt sett vara fler gifta republikaner än demokrater. Så färre demokrater har fantsier om utomäktenskapliga förhållanden eftersom det är deras normala förhållanden.

Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021
Inlägg: 7199
Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
Ort: Oxelösund

Re: sexuella fantasier hos republikaner respektive demokrater

Inlägg av sonderling » 29 oktober 2018, 17:28

Nä jag håller med, en sådan här undersökning kan man nog inte lägga större värde i annat än kuriosa. Undrar hur frågan ställdes? Oftast finner jag att som man ropar får man svar. När jag läser om liknande undersökningar.

Sonderling

Skriv svar