Visst är det Vitus Bering grav - på ön som fick hans namn.Stellan Bojerud skrev:Vitus Behring begravd på Behrings ö.
Den är en av Kommandorski-öarna....
http://en.wikipedia.org/wiki/Vitus_Bering
Din tur, Varjag
Visst är det Vitus Bering grav - på ön som fick hans namn.Stellan Bojerud skrev:Vitus Behring begravd på Behrings ö.
millgard är väl bevandrad bland ''tekniken's underverk'' - och visst är det Nikola Tesla's radiostyrda båt (utan - U)millgard skrev:Ha - den där känner jag igen! Teslas fjärrstyrda ubåt.
Vet inte mycket mera om händelsen, bara hört berättas om räddningen som f.ö. gjordes med den då splitternya ''stånkan''.millgard skrev:Självfallet. En fråga serverad på silverfat, även om en längre bakgrundshistoria förväntades med tanke på ursprunget...
Skalman ger ibland helt underbar korsbefruktning!Donkeyman skrev:Jag tycker det ser ut som cocosfiber. I sådana fall är det ett material som användes förr som filter i kaskadtanken på ångfartyg. Det skiljde ut cylinderoljan från matarvattnet. Man fick det i stora pressade plattor som revs upp för hand och lades i blöt ett dygn innan det lades in som nytt filter. Alternativet var träull som hade mycket sämre egenskaper som filter och måste bytas oftare. Sedan dess har det utvecklats betydligt modernare prylar. Självfallet har detta andra användningsområden också- men därom vet jag intet. Om det nu verkligen är cocos.
Donkeyman tar oss vidare!, Varjagbetydligt modernare prylar.......