Den Idealiska Fars Dag-presenten - en U-båt !

Diskussioner kring fartyg, flottor och dess utveckling genom tiderna. Tillägnad vår saknade medlem Donkeyman
varjag
Saknad medlem †

Den Idealiska Fars Dag-presenten - en U-båt !

Inlägg av varjag » 6 september 2020, 05:09

Låt mig presentera - världens minsta U-båt…..NEMO (efter Kapten Nemo i Jules Verne's En världsomsegling under havet)
Den idealiska Fars Dag-presenten.jpg
Vad ''pappa'' alltid önskat sig - en tvåsitsig lyxubåt ! U-boat Worx på fjärran Curacao hävdar att den
erbjuder IMAX utsikt fraan plastbubblan.jpg
...kan dyka till 100 meters djup, manövreras med fyra elektriska ''thrusters'' - och med en vikt av 2500 kilo
är den lättaste bemannade undervattensfarkosten som existerat. 2,8 m lång & 1,55 m hög. Kan bogseras bakom
bil på trailer etc etc etc.....

Bör appellera till alla Undergångsfantaster och då Fars Dag (söndag 8:e november) infaller bara fem korta dagar efter
Presidentvalet i USA - torde efterfrågan bli avundsvärd ! (oavsett valutgången)

Priset: futtiga 975 000 Euros ! Innefattande en 12 dagars utbildning på Curacao i Karibiska Sjön

https://nemo-submarine.com/

Gissar ''pappa-kaptenen'' förbjuder brödsmulor, leriga stövlar och definitivt - inga illaluktande fjärtar

Varjag

Användarvisningsbild
Hans
Redaktör och stödjande medlem 2026

Re: Den Idealiska Fars Dag-presenten - en U-båt !

Inlägg av Hans » 6 september 2020, 10:58

Var förvara du den då du inte tittar på ditt lilla rev?

Föredrar saker i luften. Har lite anlag för klaustrofobi och första, och sista, jag dök med tuber hade jag en läckande mask. Jag var nära panik men då jag dök med min son så var det bara att bita ihop.

MVH

Hans

Användarvisningsbild
Markus Holst
C Skalman
Kontakt:

Re: Den Idealiska Fars Dag-presenten - en U-båt !

Inlägg av Markus Holst » 6 september 2020, 11:34

Nog är det mer än två säten i den där. Nedersta bilden visar fyra säten, plus en instrumentpanel bakom alla säten så minst fem man. Lika kul grej ändå.

Skriv svar