Overkligt i Top Gun Maverick?

Diskussioner kring flyg och dess utveckling genom tiderna.
Värd: sveahk
Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021
Inlägg: 7142
Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
Ort: Oxelösund

Re: Overkligt i Top Gun Maverick?

Inlägg av sonderling » 31 mars 2023, 10:10

Ja den är usel.

Sonderling

Användarvisningsbild
Blixten
Stödjande medlem 2023
Inlägg: 2074
Blev medlem: 7 februari 2007, 21:02

Re: Overkligt i Top Gun Maverick?

Inlägg av Blixten » 31 mars 2023, 13:06

Herman Hedning skrev:
31 mars 2023, 07:57
Är det bara jag som tycker att filmen är genomkass? Det enda sevärda i filmen är Tom Cruise's P-51, även om jag personligen undrar varför inte Maverick äger en F6F eller något. Bara det att dom skulle sätta in en svärm Hornets istället för ett par B2:or med ett par GBU-57:or, dessutom så har dom mer eller mindre plankat första Star wars filmen rakt av...
Jag vågar inte skriva att jag håller med dig för jag själv skulle kunna bli väldigt besviken på mig. Fast jag såg om den på tv faktiskt och andra gången, utan positiva förväntningar så var den ganska underhållande. :-)

Anledningen till att de behövde pilotstyrda plan var väl att bad guys störde ut GPS? Lite lustigt, var det inte som så att de första kryssningsrobotarna kunde känna av terrängen och styrde efter en inprogrammerad karta? Det borde ha varit perfekt för uppdraget. (För anflygningen iallafall.)

Förresten så var väl anfallet i Star Wars knyckt från en flygfilm med Mosquitosar som bombade något viktigt och farligt. Så Star Wars tar och Star Wars ger...

masase
Stödjande medlem 2022
Inlägg: 2041
Blev medlem: 31 juli 2005, 21:48
Ort: Amsterdam

Re: Overkligt i Top Gun Maverick?

Inlägg av masase » 31 mars 2023, 20:51

Jag gillade filmen främst för hur den portätterar relationen mellan Iceman och Maverick samt Mavericks relation till omvärlden. Relationen mellan love interests dotter och Maverick är också söt.

Användarvisningsbild
Herman Hedning
Medlem
Inlägg: 446
Blev medlem: 12 maj 2003, 21:22
Ort: Helvetet

Re: Overkligt i Top Gun Maverick?

Inlägg av Herman Hedning » 1 april 2023, 22:40

Blixten skrev:
31 mars 2023, 13:06
Herman Hedning skrev:
31 mars 2023, 07:57
Är det bara jag som tycker att filmen är genomkass? Det enda sevärda i filmen är Tom Cruise's P-51, även om jag personligen undrar varför inte Maverick äger en F6F eller något. Bara det att dom skulle sätta in en svärm Hornets istället för ett par B2:or med ett par GBU-57:or, dessutom så har dom mer eller mindre plankat första Star wars filmen rakt av...
Jag vågar inte skriva att jag håller med dig för jag själv skulle kunna bli väldigt besviken på mig. Fast jag såg om den på tv faktiskt och andra gången, utan positiva förväntningar så var den ganska underhållande. :-)

Anledningen till att de behövde pilotstyrda plan var väl att bad guys störde ut GPS? Lite lustigt, var det inte som så att de första kryssningsrobotarna kunde känna av terrängen och styrde efter en inprogrammerad karta? Det borde ha varit perfekt för uppdraget. (För anflygningen iallafall.)

Förresten så var väl anfallet i Star Wars knyckt från en flygfilm med Mosquitosar som bombade något viktigt och farligt. Så Star Wars tar och Star Wars ger...
Jag kommer ihåg den, dom var i Skottland och övade inför något uppdrag i Norge om jag inte kommer ihåg fel... Visst finns det vissa likheter, men Star wars plankar inte den rakt av, Top Gun maverick däremot...
Bilagor
332053055_1527666187756459_6223174698739794280_n.jpg

Skriv svar