Tack för den Weeks! och det menar jag verkligen.Överste Weeks skrev:Att offentligt (på regeringsnivå) ta avstånd från den politik som fördes 1941-1944, främst då dravlet om att det skulle ha varit ett "separatkrig". Man kan börja med det.varjag skrev:Överste Weeks skrev:Kan vi få en någorlunda detaljerad beskrivning - om hur Överste Weeks - skulle vilja se den ''uppgörelsen''??, Varjagde tyska vasallstaterna Finland....... för dess ovilja att göra upp med sitt inte särskilt smickrande förflutna.
Avslutningsvis en oerhört intressant artikel av Johan Bäckman som inte minst finsk-nationalisterna skulle må bra av att ta till sig:
http://www.christiangunther.se/blogg/wp ... ackman.pdf
Arnstasd har nämligen hävdat att han inte känner till Johan Bäckman och tillbakavisat att han skull puplicerat något på sin webb av Bäckman. Uppgiften om en koppling med Bäckman är minst sagt besvärande för Arnstad, eftersom Bäckman bla i sin tur har starka band till de ryska extremnationalisterna och även anklagats för att vara på FSBs lönelista.
Ett stort tack!