Hur bemöttes de allierade
-
Panzerfaust
- Utsparkad
Hur bemöttes de allierade
I Italien bemöttes ju de allierade mycket väl av civilbefolkningen som såg dom som befriare, men hur bemöttes de i Tyskland ( Sovjet ej inräknade)?
/Jonathan
/Jonathan
-
Panzerfaust
- Utsparkad
Tyskarna var väl mer gentlemän än de ohysade amerikanarna (förutom det faktum att de systematiskt utrotade miljoner oskyldiga kvinnor och barn).John skrev:Fler franska kvinnor blev våldtagna av allierade soldater än av tyska.
Skall se om jag kan hitta var jag läste detta, men inte ikväll.
/Jonathan
Panzerfaust skrev:Tyskarna var väl mer gentlemän än de ohysade amerikanarna (förutom det faktum att de systematiskt utrotade miljoner oskyldiga kvinnor och barn).John skrev:Fler franska kvinnor blev våldtagna av allierade soldater än av tyska.
/Jonathan
Var du allvarlig där? Men det stämmer att tyskarna (de som invaderade frankrike) ofta var lite bättre uppfostrade och mer disiplinerade än jänkarna som ofta kunde komma från kriminella, dåliga bakgrunder.
Att sedan de brott som tyskarns regering begick var ...bla....bla...bla HItler & Co var as, för att ta det kort
-
Panzerfaust
- Utsparkad
Ja, jag var rätt allvarlig, många tyskar var ju gentlemän, iallafall i väst. På östfronten däremot...Mrkos skrev:Panzerfaust skrev:Tyskarna var väl mer gentlemän än de ohysade amerikanarna (förutom det faktum att de systematiskt utrotade miljoner oskyldiga kvinnor och barn).John skrev:Fler franska kvinnor blev våldtagna av allierade soldater än av tyska.
/Jonathan
Var du allvarlig där? Men det stämmer att tyskarna (de som invaderade frankrike) ofta var lite bättre uppfostrade och mer disiplinerade än jänkarna som ofta kunde komma från kriminella, dåliga bakgrunder.
Att sedan de brott som tyskarns regering begick var ...bla....bla...bla HItler & Co var as, för att ta det kort
/Jonathan
På östfronten var knappt någon människa en gentleman.Panzerfaust skrev:Ja, jag var rätt allvarlig, många tyskar var ju gentlemän, iallafall i väst. På östfronten däremot...Mrkos skrev:Panzerfaust skrev:Tyskarna var väl mer gentlemän än de ohysade amerikanarna (förutom det faktum att de systematiskt utrotade miljoner oskyldiga kvinnor och barn).John skrev:Fler franska kvinnor blev våldtagna av allierade soldater än av tyska.
/Jonathan
/Jonathan
- Generalfeldmarschall
- Medlem
- Sergeant Pepper
- Medlem
- Radiolänkgruppchefen
- Medlem
- Kontakt:
I öst var det ju i alla fall en del som blev glada åt tyskarna. Detta gällde även i Soviet. Hade Hitler haft vet att inte göra handling av sitt hat mot slaverna i öst så hade nog kriget gått bättre. Bla i Ukraina så var folk i bröjan mycket positiva men det sabbad Hitler rejält.
I Afrika var tyskarna också "önskade" då många ville bli befriade från sina kolonial herrar. I bla Egypten så har jag hört att man hoppades att tyskarna skulle komma och "befria" dom.
I Afrika var tyskarna också "önskade" då många ville bli befriade från sina kolonial herrar. I bla Egypten så har jag hört att man hoppades att tyskarna skulle komma och "befria" dom.
- Generalfeldmarschall
- Medlem
- Sergeant Pepper
- Medlem