"Familjen Hitler"

Diskussioner kring andra världskriget. Tillägnad vår saknade medlem varjag
Messenger
Utsparkad
Inlägg: 81
Blev medlem: 2 mars 2003, 19:41
Ort: Radera Mitt Konto!

jasså...

Inlägg av Messenger » 9 april 2003, 11:25

Inte visste jag att Hitler var Katolik! Det var det skummaste.

Användarvisningsbild
Patrik
Medlem
Inlägg: 1965
Blev medlem: 24 mars 2002, 17:22
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: jasså...

Inlägg av Patrik » 9 april 2003, 11:44

Messenger skrev:Inte visste jag att Hitler var Katolik! Det var det skummaste.
Vad är det för skumt med det?
Österrike är ju ett katolskt land... :roll:

Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

Inlägg av Lasse » 9 april 2003, 14:42

BrittSten skrev:Så det finns alltså några släktingar (förvisso hyfsat långväga men ändå..) i livet i USA?
Hur gick det emd deras försök till att få ut arvet då?
Vet inte om de fick ut nåt (betvivilar det) men de ville ha ut pengar som han fått för försäljning av mein kampfh, sen kan det vart nåt mer.

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 9 april 2003, 14:48

Rommel skrev:
BrittSten skrev:Så det finns alltså några släktingar (förvisso hyfsat långväga men ändå..) i livet i USA?
Hur gick det emd deras försök till att få ut arvet då?
Vet inte om de fick ut nåt (betvivilar det) men de ville ha ut pengar som han fått för försäljning av mein kampfh, sen kan det vart nåt mer.
Som jag sa innan så fick den tyska staten(bayerska) ärva Hitlers tillgångar eftersom han testamenterade hans tillgångar till dom.

Messenger
Utsparkad
Inlägg: 81
Blev medlem: 2 mars 2003, 19:41
Ort: Radera Mitt Konto!

?

Inlägg av Messenger » 9 april 2003, 16:47

ja men var inte Hitler emot katoliker? Hade för mig att naziregimen var emot katolisicm eller är jag helt ute och cyklar?

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: ?

Inlägg av Martin Tunström » 9 april 2003, 17:17

Messenger skrev:ja men var inte Hitler emot katoliker? Hade för mig att naziregimen var emot katolisicm eller är jag helt ute och cyklar?
Hitler var katolik, men det betyder inte att han följde katolisicmen. Han lär ha sagt två saker som visar vilken ställning kristendomen hade för honom, "Antligen är man tysk eller kristen - man kan inte vara både" och "När kriget är slut så ska vi göra upp med kristendomen". Både Martin Bormann och Himmler var nog ivrig att avskaffa kristendomen, den ena ville ha månggifte och den andra ville ersätta kristendomen och dess högtider med en massa ockult skit och germanska högtider.(Bl.a. Midsommar och valborgsmässoafton) Hitlers motiv i det hela vet jag inte, kanske han ville att Partiet skulle vara den organisation som sysselsatte tyskarna och påverkade dom, hans såg nog en konkurrent i dom olika kyrkorna.

Messenger
Utsparkad
Inlägg: 81
Blev medlem: 2 mars 2003, 19:41
Ort: Radera Mitt Konto!

!

Inlägg av Messenger » 9 april 2003, 18:28

Då är jag alltså inte HELT ute och cyklar :-)

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: !

Inlägg av Martin Tunström » 9 april 2003, 19:00

Messenger skrev:Då är jag alltså inte HELT ute och cyklar :-)
Nope, det är man aldrig när det gäller nazismen och Hitler! :wink:

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 10 april 2003, 01:53

Bild

Användarvisningsbild
jj
Medlem
Inlägg: 522
Blev medlem: 12 juli 2002, 14:33
Ort: Stockholm

Inlägg av jj » 10 april 2003, 11:40

Var kommer den där ifrån?

lovlie
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 27 oktober 2005, 11:44
Ort: uppsala

Uppsats

Inlägg av lovlie » 27 oktober 2005, 11:51

Jag håller på med en svenska uppsats om Adolf Hitler och eftersom jag vill att den här uppsatsen ska bli så bra som möjligt har jag åtagigt mig att försöka hitta släktingar till Hitler som fortfarande är i livet. Dessutom söker jag släktingar till Hitlers svenska ´krigare.. De ska ha hetat Gösta Pehrsson, Hans Caspar Kreuger, Ragnar Johansson och Erik Wallin. Jag vet att den enda överlevande från andra världskriget är Erik Wallin. Skulle vara tacksam om någon har någon information om detta.

Användarvisningsbild
CvD
Medlem
Inlägg: 5283
Blev medlem: 14 mars 2005, 20:49
Ort: Sydvästra Norge

Re: Uppsats

Inlägg av CvD » 27 oktober 2005, 12:02

lovlie skrev:Jag håller på med en svenska uppsats om Adolf Hitler och eftersom jag vill att den här uppsatsen ska bli så bra som möjligt har jag åtagigt mig att försöka hitta släktingar till Hitler som fortfarande är i livet. Dessutom söker jag släktingar till Hitlers svenska ´krigare.. De ska ha hetat Gösta Pehrsson, Hans Caspar Kreuger, Ragnar Johansson och Erik Wallin. Jag vet att den enda överlevande från andra världskriget är Erik Wallin. Skulle vara tacksam om någon har någon information om detta.
Här står det lite om Hitlers släktingar i USA:
http://forum.axishistory.com/viewtopic. ... ong+island
http://archives.cnn.com/2002/SHOWBIZ/bo ... index.html

/CvD

lovlie
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 27 oktober 2005, 11:44
Ort: uppsala

Inlägg av lovlie » 27 oktober 2005, 14:46

Tack så mycke för de tipset. De var mycket användbart. Vet du någon sida där man skulle kunna kolla in de svenska nazistkrigarna som jag skrev om förra gången? Det är mest dom jag skulle behöva ha information om just nu.

tack på förhand

Användarvisningsbild
CvD
Medlem
Inlägg: 5283
Blev medlem: 14 mars 2005, 20:49
Ort: Sydvästra Norge

Inlägg av CvD » 27 oktober 2005, 22:55

lovlie skrev:Tack så mycke för de tipset. De var mycket användbart. Vet du någon sida där man skulle kunna kolla in de svenska nazistkrigarna som jag skrev om förra gången? Det är mest dom jag skulle behöva ha information om just nu.

tack på förhand
Ingen aning. Någon här vet kanske något eller möjligen på AHF.

/CvD

Användarvisningsbild
Leprazy
Medlem
Inlägg: 663
Blev medlem: 1 januari 2003, 18:16

Inlägg av Leprazy » 29 oktober 2005, 21:41

En på mitt arbete har "träffat" hitlers syster, han var på ett leverantörs besök i Tyskland. Chauffören körde in på en mindre väg där dom efter ett tag stannade vid ett mindre hus. När dom gick in så mötes dom av en gammal dam, då viskade chauffören, det där är Hitlers syster. Det enda dom serverade i det lilla huset som var restaurand var soppa.

Det fanns ett foto på Hitler i huset som chauffören spottade på innan dom satte sig i bilen igen och körde vidare (detta hända nångång på 80-talet)

Har tyvärr inte mer fakta om mötet, är väl själv för min del att jag tycker det känns lite "häftigt" att en på mitt arbete faktist har träffat Hitlers syster.

Skriv svar