14 av 15
Andra världskriget-test
- Mathias Forsberg
- Medlem
Re: Andra världskriget-test
13. Och båda missarna var lärorika.
Bra test.
- Graf Zeppelin
- Medlem
- Kontakt:
14 av 15 (missade på Storbritanniens krigsförklaring mot Finland).
14 rätt! Kunde inte att det dog så många polacker, lika många som tyskar och japaner tillsammans. Men jag erkänner att uteslutningsmetoden räddade mig på några frågor.
- Mathias Forsberg
- Medlem
Jag bommade, pinsamt, nog, Sveriges utrikesminister. För fokuserad på de krigförande staterna.
Om det är någon tröst i sammanhanget var det också min missMathias Forsberg skrev:Jag bommade, pinsamt, nog, Sveriges utrikesminister. För fokuserad på de krigförande staterna.
Sen hade jag väl ett par lyckträffar.
MVH
Hans
11 av 15

14 av 15, men då chansade jag faktiskt på ett par. Det med olympiska spelen.... Pinsamt nog hade jag fel på frågan om vilka två länder efter Sovjet som hade lidit störts antal döda under kriget.... 
7 av 10. (Rena rita-gissa-spring).
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Det märks att jag inte har läst på........De senare åren har det bara blivit andra historiska böcker.
9 av 15(Snudd på godkänt, va)!!!
Förresten tror jag att det senaste inlägget i detta forum var drygt för ett år sedan.
Stefan
9 av 15(Snudd på godkänt, va)!!!
Förresten tror jag att det senaste inlägget i detta forum var drygt för ett år sedan.
Stefan
13 av 15 på DNs version.
6 av 10 på SvDs version.
Generellt var ju DNs enklare eftersom man kunde ta bort vissa med uteslutningsmetoden. SvDs test behandlar ju åren före kriget och där var det svårare även om det blandar kluriga frågor med väldligt enkla.
6 av 10 på SvDs version.
Generellt var ju DNs enklare eftersom man kunde ta bort vissa med uteslutningsmetoden. SvDs test behandlar ju åren före kriget och där var det svårare även om det blandar kluriga frågor med väldligt enkla.
- hoffe_salem
- Medlem
14 av 15 och jag bommade på sista frågan tyvär.
bara 11 rätt
........"Putingrad"

........"Putingrad"
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
DN: 14 av 15.
SvD: 8 av 10 (men det var mer chansande i den quizzen; en chansning lyckades, två misslyckades).
SvD: 8 av 10 (men det var mer chansande i den quizzen; en chansning lyckades, två misslyckades).