Hitlers bordsamtal

Tillägnad vår saknade medlem varjag
Skriv svar
KJ
Medlem

Hitlers bordsamtal

Inlägg av KJ » 14 september 2002, 02:16

I en gästbok hittade jag följande stycke:

"Om ni läser boken Hitlers bordsamtal så ser ni att Hitler inte bara va bisexuell! utan koprofil också. Om ni läser lite om den svarta pedagogiken (som hitler växte upp under) så ser ni varför..."

Jag vet att frågan har behandlats här tidigare, men min fråga är om boken "Hitlers bordsamtal". Är det inte den boken som har avfärdats som ett falsarium?

Användarvisningsbild
Lindir
Medlem

Re: Hitlers bordsamtal

Inlägg av Lindir » 14 september 2002, 02:34

KJ skrev:Jag vet att frågan har behandlats här tidigare, men min fråga är om boken "Hitlers bordsamtal". Är det inte den boken som har avfärdats som ett falsarium?
Nej, inte alls. Det var Hitlers "dagböcker" som snabbt avfärdades som ett falsarium.

varjag
Saknad medlem †

Bordssamtal

Inlägg av varjag » 14 september 2002, 13:45

Jag minns inte langre detaljerna men 'Hitlers Tischgespräche' ar en samling verbatim-referat av hans monologer i den trangre kretsen. Och Monologer ar det ratta ordet, for karlen pratade,pratade,pratade tills folk omkring honom somnade.De strackte sig over historia,militarik,hundavel och personligheter till kvinnlig sexualitet och nyttan av misstanksamhet - ett enormt register. Jag har glomt det mesta men skribenten i gastboken kan bara vara en, vars personliga omdome och hjarnfakulteter totalt fordarvats vid naagot universitet.

Skriv svar