Hitler ville tillverka sexdocka

Tillägnad vår saknade medlem varjag
Mr x
Medlem
Inlägg: 1249
Blev medlem: 8 augusti 2003, 19:09
Ort: Stockholm

Hitler ville tillverka sexdocka

Inlägg av Mr x » 31 maj 2005, 18:07

Vet inte om man ska skratta eller gråta är detta verkligen sant-?

http://www.expressen.se/index.jsp?a=293100

Användarvisningsbild
Marcus
Medlem
Inlägg: 6804
Blev medlem: 22 mars 2002, 21:27
Ort: Sverige

Inlägg av Marcus » 31 maj 2005, 18:13

Jag har inte sett några vettiga källor på det, bara en underlig hemsida så jag är minst sagt skeptisk.

/Marcus

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Inlägg: 13588
Blev medlem: 11 augusti 2003, 18:15
Ort: Uppland
Kontakt:

Inlägg av Stefan Lundgren » 31 maj 2005, 18:21

Marcus Wendel skrev:Jag har inte sett några vettiga källor på det, bara en underlig hemsida så jag är minst sagt skeptisk.

/Marcus
Det kanske kommer fram lite källor som har varit hemlighetsstämplade, då brukar ju sådana där uppgifter komma fram. Det är mycket möjligt att Hitler gjorde det, mer eller mindre medvetet. Det kanske kan bidraga nån framtida forskningsresultat. :P

Stefan

mustamato
Medlem
Inlägg: 796
Blev medlem: 2 maj 2004, 15:16
Ort: Lite här och där

Inlägg av mustamato » 31 maj 2005, 18:21

Expressen skrev:...och byggd av galvaniserad plast.
Jaja.

Hitler och nazismen är ju som den är, en förlorad sak för längesedan, och därför är det helt ok
att skratta och sparka på den så mycket man bara orkar. Media gör detta lite då och då när det
inte finns något annat att skriva om, och vanligtvis saknas det substans och källor, och nej, att
referera till Norges version av Expressen/Aftonbladet är ingen trovärdig källa.

Vi kan ju fråga oss varför den tyska krigsindustrin skulle få för sig att "massproducera" en sådan
här produkt när de led brist på allt annat, och Speer piskade upp den månatliga produktionskvoten
för var månad av materiel som var "något" mer användnbar i kriget? Vidare förefaller Hitler ha
varit en asketisk renlevnadsmänniska (om vi bortser från den starka medicineringen mot slutet),
och han i likhet med övriga förespråkare av "Tredje riket" tror jag knappast ens kunde tänka sig
tanken att de ärorika tappra soldaterna skulle använda sig av dockor av det här slaget.

Med andra ord en rätt vanlig kvällstidningsartikel.

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022
Inlägg: 2964
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:23
Ort: Malmö

Inlägg av mrsund » 31 maj 2005, 18:51

Ingen dum idé, bättre än fältbordeller iallafall.

Mille1
Medlem
Inlägg: 437
Blev medlem: 1 april 2002, 14:03
Ort: Åkersberga

Inlägg av Mille1 » 1 juni 2005, 20:21

Varför lägga ner energi, tid och pengar på en docka, när en kondom kostar några ören.

Det är ett påhitt av en uttråkad tidningsnisse med dålig fantasi.

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022
Inlägg: 2964
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:23
Ort: Malmö

Inlägg av mrsund » 1 juni 2005, 21:47

Mille1 skrev:Varför lägga ner energi, tid och pengar på en docka, när en kondom kostar några ören.

Det är ett påhitt av en uttråkad tidningsnisse med dålig fantasi.
Jo förvisso tar man inte på sig kondom tar man nog inte gummidockan iheller, men kanske hade räddat några flickor från våldtäckt?

mustamato
Medlem
Inlägg: 796
Blev medlem: 2 maj 2004, 15:16
Ort: Lite här och där

Inlägg av mustamato » 1 juni 2005, 21:51

mrsund skrev:men kanske hade räddat några flickor från våldtäckt?
Absurt påstående.

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 1 juni 2005, 22:44

mustamato skrev: Absurt påstående.
Absurd artikel skulle jag vilja påstå. Men det är ju bara att le och se glad ut. För nån ändring lär det väl knappast bli...

Gudbjorn
Utsparkad
Inlägg: 208
Blev medlem: 6 december 2004, 12:53
Ort: Norge

Re: Hitler ville tillverka sexdocka

Inlägg av Gudbjorn » 1 juni 2005, 23:30

Mr x skrev:Vet inte om man ska skratta eller gråta är detta verkligen sant-?

http://www.expressen.se/index.jsp?a=293100
Du får lov til å skratta... ;-)
De tyskerne.. de tyskerne... Kunne vel ventet noe slikt av dem ja... he he...

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 2 juni 2005, 00:09

"Galvaniserad plast"? "Förstörd i Dresden-räden" (tre år efter att den beställdes)? Är rötmånaden redan här? Fast... för Excessen och Skymningsbladet är det alltid rötmånad...

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022
Inlägg: 2964
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:23
Ort: Malmö

Inlägg av mrsund » 2 juni 2005, 07:29

mustamato skrev:
mrsund skrev:men kanske hade räddat några flickor från våldtäckt?
Absurt påstående.
Jo förvisso, har inget riktigt bra försvar för det.

Mille1
Medlem
Inlägg: 437
Blev medlem: 1 april 2002, 14:03
Ort: Åkersberga

Inlägg av Mille1 » 3 juni 2005, 23:27

mrsund skrev:
mustamato skrev:
mrsund skrev:men kanske hade räddat några flickor från våldtäckt?
Absurt påstående.
Jo förvisso, har inget riktigt bra försvar för det.
Det var ju inte heller anledningen till varför dockan skulle tillverkas.

Fem fransyskor eller fem gummi Gretor, kan vara svårt att välja :lol:


Svårt att ta med henne i fält. hon var ju inte uppblåsbar, så var gör man av henne?

Artikeln är Ren smörja, enligt mig.

Användarvisningsbild
Ori
Medlem
Inlägg: 1064
Blev medlem: 23 mars 2002, 22:53
Ort: Hbg/Maria Park

Humor med en allvarlig kärna ?

Inlägg av Ori » 4 juni 2005, 00:56

Stefan Lindqvists krönika i HD idag tog upp "Hitlers sexdocka" (sista halvan ungefär).
Visserligen är det inte några nya fakta, men jag tycker att det finns ett korn av sanning mitt i humorn... 8O :D

/Jörgen

Användarvisningsbild
Franq
Medlem
Inlägg: 335
Blev medlem: 12 augusti 2003, 18:20
Ort: Ryttmästargården
Kontakt:

Inlägg av Franq » 4 juni 2005, 02:08

Mille1 skrev:
mrsund skrev:
mustamato skrev:
mrsund skrev:men kanske hade räddat några flickor från våldtäckt?
Absurt påstående.
Jo förvisso, har inget riktigt bra försvar för det.
Det var ju inte heller anledningen till varför dockan skulle tillverkas.

Fem fransyskor eller fem gummi Gretor, kan vara svårt att välja :lol:


Svårt att ta med henne i fält. hon var ju inte uppblåsbar, så var gör man av henne?

Artikeln är Ren smörja, enligt mig.
*Hubba* *hubba*

Det här är ett personligt påhopp så det bara skriker om det, men jag är beredd att bli kickad från forumet för att påpeka idioti.

Ovansående inlägg må vara hur "vänskapligt" som helst, men faktum är att vi har ett stort problem på forumen och det är att få kvinnor vill vara med i diskussionerna, vi har sett några komma och gå, men vi hamnar hela tiden på 99,9% män... Inlägg som det här är rent skadligt för skalman. Vi har ett gemensamt ansvar att inte sjunka under acceptabel nivå.

Ovanstående inlägg ligger i nivån "bastuhumor" och har ingenting med konkret historia att göra, kan vi inte vara överens om att hålla oss till ämnet istället för att larva oss i almän "tonårs-grabbhumor-anda"?

*slut-hubbat*

För övrigt så tror jag som dom flesta att artikeln är en updiktad smörja, eftersom dåtidens genusmedvetenhet, mig veterligen (men rätta mig gärna) inte låg i närheten av att diskutera prostituerades rättigheter generellt, även om jag fått intrycket av att Nazismen var ganska mån om de "ariska" kvinnornas värdighet (men vem säger att frontens prostituerade skulle vara "arier"?).

Annars hade det väl varit en ganska bra idé, många krigsbeskrivningar beskriver ju just den sexualle driften som en av huvudorsakerna till dålig moral. Det vore ju snarare förvånande om krigsmaskinen "tyskland" inte skulle reflektera över problemet ("sexualdrift -dålig moral") när man tycks ha tänkt på precis allt annat i ämnet ("krig").

Skriv svar