Hitler ville tillverka sexdocka
Hitler ville tillverka sexdocka
Vet inte om man ska skratta eller gråta är detta verkligen sant-?
http://www.expressen.se/index.jsp?a=293100
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Det kanske kommer fram lite källor som har varit hemlighetsstämplade, då brukar ju sådana där uppgifter komma fram. Det är mycket möjligt att Hitler gjorde det, mer eller mindre medvetet. Det kanske kan bidraga nån framtida forskningsresultat.Marcus Wendel skrev:Jag har inte sett några vettiga källor på det, bara en underlig hemsida så jag är minst sagt skeptisk.
/Marcus
Stefan
Jaja.Expressen skrev:...och byggd av galvaniserad plast.
Hitler och nazismen är ju som den är, en förlorad sak för längesedan, och därför är det helt ok
att skratta och sparka på den så mycket man bara orkar. Media gör detta lite då och då när det
inte finns något annat att skriva om, och vanligtvis saknas det substans och källor, och nej, att
referera till Norges version av Expressen/Aftonbladet är ingen trovärdig källa.
Vi kan ju fråga oss varför den tyska krigsindustrin skulle få för sig att "massproducera" en sådan
här produkt när de led brist på allt annat, och Speer piskade upp den månatliga produktionskvoten
för var månad av materiel som var "något" mer användnbar i kriget? Vidare förefaller Hitler ha
varit en asketisk renlevnadsmänniska (om vi bortser från den starka medicineringen mot slutet),
och han i likhet med övriga förespråkare av "Tredje riket" tror jag knappast ens kunde tänka sig
tanken att de ärorika tappra soldaterna skulle använda sig av dockor av det här slaget.
Med andra ord en rätt vanlig kvällstidningsartikel.
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Re: Hitler ville tillverka sexdocka
Du får lov til å skratta...Mr x skrev:Vet inte om man ska skratta eller gråta är detta verkligen sant-?
De tyskerne.. de tyskerne... Kunne vel ventet noe slikt av dem ja... he he...
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Det var ju inte heller anledningen till varför dockan skulle tillverkas.mrsund skrev:Jo förvisso, har inget riktigt bra försvar för det.mustamato skrev:Absurt påstående.mrsund skrev:men kanske hade räddat några flickor från våldtäckt?
Fem fransyskor eller fem gummi Gretor, kan vara svårt att välja
Svårt att ta med henne i fält. hon var ju inte uppblåsbar, så var gör man av henne?
Artikeln är Ren smörja, enligt mig.
Humor med en allvarlig kärna ?
Stefan Lindqvists krönika i HD idag tog upp "Hitlers sexdocka" (sista halvan ungefär).
Visserligen är det inte några nya fakta, men jag tycker att det finns ett korn av sanning mitt i humorn...
/Jörgen
Visserligen är det inte några nya fakta, men jag tycker att det finns ett korn av sanning mitt i humorn...
/Jörgen
*Hubba* *hubba*Mille1 skrev:Det var ju inte heller anledningen till varför dockan skulle tillverkas.mrsund skrev:Jo förvisso, har inget riktigt bra försvar för det.mustamato skrev:Absurt påstående.mrsund skrev:men kanske hade räddat några flickor från våldtäckt?
Fem fransyskor eller fem gummi Gretor, kan vara svårt att välja![]()
Svårt att ta med henne i fält. hon var ju inte uppblåsbar, så var gör man av henne?
Artikeln är Ren smörja, enligt mig.
Det här är ett personligt påhopp så det bara skriker om det, men jag är beredd att bli kickad från forumet för att påpeka idioti.
Ovansående inlägg må vara hur "vänskapligt" som helst, men faktum är att vi har ett stort problem på forumen och det är att få kvinnor vill vara med i diskussionerna, vi har sett några komma och gå, men vi hamnar hela tiden på 99,9% män... Inlägg som det här är rent skadligt för skalman. Vi har ett gemensamt ansvar att inte sjunka under acceptabel nivå.
Ovanstående inlägg ligger i nivån "bastuhumor" och har ingenting med konkret historia att göra, kan vi inte vara överens om att hålla oss till ämnet istället för att larva oss i almän "tonårs-grabbhumor-anda"?
*slut-hubbat*
För övrigt så tror jag som dom flesta att artikeln är en updiktad smörja, eftersom dåtidens genusmedvetenhet, mig veterligen (men rätta mig gärna) inte låg i närheten av att diskutera prostituerades rättigheter generellt, även om jag fått intrycket av att Nazismen var ganska mån om de "ariska" kvinnornas värdighet (men vem säger att frontens prostituerade skulle vara "arier"?).
Annars hade det väl varit en ganska bra idé, många krigsbeskrivningar beskriver ju just den sexualle driften som en av huvudorsakerna till dålig moral. Det vore ju snarare förvånande om krigsmaskinen "tyskland" inte skulle reflektera över problemet ("sexualdrift -dålig moral") när man tycks ha tänkt på precis allt annat i ämnet ("krig").