Ännu dyker det upp döda
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
ÄVen om texten kan vara svårtolkad på namnbrickan bör man väl åtminstone kunna se vad det är för modell/typ och därmed åtminstone hyffsat ringa in tid och nationalitet. För visst hade väl ex skilda länder under kriget olika typer av dödsbrickor?
Hade judar en viss typ av dödsbrickor ex i den amerikanska arméen? (Dvs med davidsstjärnan som symbol)
Hade judar en viss typ av dödsbrickor ex i den amerikanska arméen? (Dvs med davidsstjärnan som symbol)
Man kan få i princip vilken religion som helst instansad, min säger "Evangelical Lutheran" tex, man kan ha LDS=mormon, Roman Catholic, Wiccan, vad man behagar. Om man har tur kommer man åt stansmaskinen själv och kan skapa sina egna små konstverk.Uruk-Hai skrev:På den amerikanska "dog-tagen" finns vederbörandes religionstillhörighet inpräglad så att denna skall kunna få en passande begravning om möjligt.
Vet ej hur många varianter det finns med judisk, katolsk, protestantiskt. ortodox borde vara några.
vad gällde under wwII? Judar hade väl åtminstone davidsstjärnan på brickan om jag ej missminner migGerle skrev:Man kan få i princip vilken religion som helst instansad, min säger "Evangelical Lutheran" tex, man kan ha LDS=mormon, Roman Catholic, Wiccan, vad man behagar. Om man har tur kommer man åt stansmaskinen själv och kan skapa sina egna små konstverk.Uruk-Hai skrev:På den amerikanska "dog-tagen" finns vederbörandes religionstillhörighet inpräglad så att denna skall kunna få en passande begravning om möjligt.
Vet ej hur många varianter det finns med judisk, katolsk, protestantiskt. ortodox borde vara några.Dessutom kan man beställa från olika företag, vill jag minnas. Hursomhelst, de officiella har inga symboler, de använder vanlig text.
- Thorbjörn Wikström
- Medlem
- Thorbjörn Wikström
- Medlem