Hitlers planer på Finland?
Hitlers planer på Finland?
Efter att ha snackat med Anno, om detta ämne så frågar jag er.
Hade Hitler planer på att förinta alla finnar i Finland inkl. alla undermänniskor? Enligt vad Anno tror, så skulle man göra detta, för att de flesta finnar inte är germaner/arier.
Alltså, hade Hitler planer på att förinta alla finnar i Finland och inkl. alla undermänniskor?
//Martin
Ändring gjorts!
Hade Hitler planer på att förinta alla finnar i Finland inkl. alla undermänniskor? Enligt vad Anno tror, så skulle man göra detta, för att de flesta finnar inte är germaner/arier.
Alltså, hade Hitler planer på att förinta alla finnar i Finland och inkl. alla undermänniskor?
//Martin
Ändring gjorts!
Senast redigerad av 2 Marco, redigerad totalt 12 gång.
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Var har du fått det ifrån? För örvigt finns det några hundratusen finnar som härstammar från svenskar som flyttade ditt. (Från en raskarta från Tyskland ser man att de västra och södra delarna så finns det germaner i Finland)Schwalbe skrev:Något jag undrar över är varför finnar räknas som slaver- de är ju mer blonda och blåögda än svenskar?
/Anno
Ps. för övrigt har jag aldrig sagt att Hitler hade planer på att utrota finnarna, utan något jag tror!
De är väl en egen grupp då tillsammans med balterna.Anno skrev:Var har du fått det ifrån? För örvigt finns det några hundratusen finnar som härstammar från svenskar som flyttade ditt. (Från en raskarta från Tyskland ser man att de västra och södra delarna så finns det germaner i Finland)Schwalbe skrev:Något jag undrar över är varför finnar räknas som slaver- de är ju mer blonda och blåögda än svenskar?
/Anno
Ps. för övrigt har jag aldrig sagt att Hitler hade planer på att utrota finnarna, utan något jag tror!
Finnar är inte slaver! Dom är finsk-ugrier. Slaverna och finsk-ugrierna är inte besläktade på något sätt. Rumänerna är inte heller slaver utan ett romanskt folk. Ungern är finsk-ugriskt. Hitler planerade fömodligen inte att förinta finnarna: Dom var inga undermänniskor enligt honom, inte övermänniskor heller utan helt enkelt mellanmänniskor (som fransmännen) med inslag av övermännsika.
Sedan så planerade inte Hitler att utrota någon förutom dom som faktiskt drabbades av Förintelsen: Vad han ville var att döda/driva över ural en stor mängd slaver, övriga skulle få stanna kvar som slavfolk. Inte kan en arier jobba som gatustädare?
Sedan så planerade inte Hitler att utrota någon förutom dom som faktiskt drabbades av Förintelsen: Vad han ville var att döda/driva över ural en stor mängd slaver, övriga skulle få stanna kvar som slavfolk. Inte kan en arier jobba som gatustädare?
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Fransmännen var arier (alltså inget mellanting), det är inte finnarna, förövrigt finns det lite germaner i Frankrike. Allt som inte är Arier eller Germaner är ÜNTERMENCHEN enligt Hitler!Dom var inga undermänniskor enligt honom, inte övermänniskor heller utan helt enkelt mellanmänniskor (som fransmännen) med inslag av övermännsika.
Sen när Tyskarna hade fått tag i effektivare utrustning till sina gruvor och soppbilar, hade resten av slaverna gått i graven.Sedan så planerade inte Hitler att utrota någon förutom dom som faktiskt drabbades av Förintelsen: Vad han ville var att döda/driva över ural en stor mängd slaver, övriga skulle få stanna kvar som slavfolk. Inte kan en arier jobba som gatustädare?
Ska försöka fixa det idag.skulle man kunna få se en bild på en ras-karta över germaner?
/Anno
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Bara för att de [Japanerna] gick med i en allians med Tyskland betyde det inte att de blev übermenchen:Ickx skrev:Vilka som var över och undermänniskor hade väl en hel del med dagsläget att göra också. Japanerna flyttades upp iom alliansen, finnarna hade säkerligen varit minst lika dåliga som ryssarna om dom stått på andra sidan i kriget.
–Adolf Hitler"Det är ett nästan ofattbart tankefel att tro att det t.ex. av en neger eller kines blir en german, för att han lär
sig tyska."
/Anno