Hitlers planer på Finland?

Tillägnad vår saknade medlem varjag
Marco
Medlem
Kontakt:

Hitlers planer på Finland?

Inlägg av Marco » 12 oktober 2003, 00:26

Efter att ha snackat med Anno, om detta ämne så frågar jag er.
Hade Hitler planer på att förinta alla finnar i Finland inkl. alla undermänniskor? Enligt vad Anno tror, så skulle man göra detta, för att de flesta finnar inte är germaner/arier.

Alltså, hade Hitler planer på att förinta alla finnar i Finland och inkl. alla undermänniskor?

//Martin

Ändring gjorts!
Senast redigerad av 2 Marco, redigerad totalt 12 gång.

Patrick A
Medlem

Inlägg av Patrick A » 12 oktober 2003, 00:29

Nej, så vitt jag vet fanns inga planer på detta. Visserligen var ju inte finnarna "så bra som dom borde ha varit" men dom dög nog till (mot ryssen)

/Patrik

Användarvisningsbild
Luno
Medlem

Inlägg av Luno » 12 oktober 2003, 00:30

Var inte tyskarna väldigt imponerade över finnarnas kamp mott ryssarna

Användarvisningsbild
Schwalbe
Tidigare medlem

Inlägg av Schwalbe » 12 oktober 2003, 00:32

Något jag undrar över är varför finnar räknas som slaver- de är ju mer blonda och blåögda än svenskar?

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 12 oktober 2003, 04:02

Schwalbe skrev:Något jag undrar över är varför finnar räknas som slaver- de är ju mer blonda och blåögda än svenskar?
Var har du fått det ifrån? För örvigt finns det några hundratusen finnar som härstammar från svenskar som flyttade ditt. (Från en raskarta från Tyskland ser man att de västra och södra delarna så finns det germaner i Finland)

/Anno

Ps. för övrigt har jag aldrig sagt att Hitler hade planer på att utrota finnarna, utan något jag tror!

Användarvisningsbild
volgar
Medlem

Inlägg av volgar » 12 oktober 2003, 09:41

Anno skrev:Ps. för övrigt har jag aldrig sagt att Hitler hade planer på att utrota finnarna, utan något jag tror!
Inte jag heller.. Rumäner, Tjeckier och de från de baltiska länderna är väl mer "slaver" än finnarna?

Användarvisningsbild
Schwalbe
Tidigare medlem

Inlägg av Schwalbe » 12 oktober 2003, 09:46

Anno skrev:
Schwalbe skrev:Något jag undrar över är varför finnar räknas som slaver- de är ju mer blonda och blåögda än svenskar?
Var har du fått det ifrån? För örvigt finns det några hundratusen finnar som härstammar från svenskar som flyttade ditt. (Från en raskarta från Tyskland ser man att de västra och södra delarna så finns det germaner i Finland)

/Anno

Ps. för övrigt har jag aldrig sagt att Hitler hade planer på att utrota finnarna, utan något jag tror!
De är väl en egen grupp då tillsammans med balterna.

Användarvisningsbild
Petter D
Medlem

Inlägg av Petter D » 12 oktober 2003, 10:15

Finnar är inte slaver! Dom är finsk-ugrier. Slaverna och finsk-ugrierna är inte besläktade på något sätt. Rumänerna är inte heller slaver utan ett romanskt folk. Ungern är finsk-ugriskt. Hitler planerade fömodligen inte att förinta finnarna: Dom var inga undermänniskor enligt honom, inte övermänniskor heller utan helt enkelt mellanmänniskor (som fransmännen) med inslag av övermännsika.

Sedan så planerade inte Hitler att utrota någon förutom dom som faktiskt drabbades av Förintelsen: Vad han ville var att döda/driva över ural en stor mängd slaver, övriga skulle få stanna kvar som slavfolk. Inte kan en arier jobba som gatustädare?

Användarvisningsbild
NIBBE
Medlem

Inlägg av NIBBE » 12 oktober 2003, 10:27

Hitler skulle väl ha låtit alla finlandssvenskar leva, vi är ju germaner. skulle man kunna få se en bild på en ras-karta över germaner?

Användarvisningsbild
Schwalbe
Tidigare medlem

Inlägg av Schwalbe » 12 oktober 2003, 10:32

NIBBE skrev:Hitler skulle väl ha låtit alla finlandssvenskar leva, vi är ju germaner. skulle man kunna få se en bild på en ras-karta över germaner?
Det är väl inte så nödvändigt, det är ju bara att se var finlandssvenskarna bor.
Att Hitler skulle förinta finnarna kan jag inte tänka mej.

Mukko
Medlem

Inlägg av Mukko » 12 oktober 2003, 11:49

Förresten, finnarna skyddade väl sina judar?

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 12 oktober 2003, 12:19

Dom var inga undermänniskor enligt honom, inte övermänniskor heller utan helt enkelt mellanmänniskor (som fransmännen) med inslag av övermännsika.
Fransmännen var arier (alltså inget mellanting), det är inte finnarna, förövrigt finns det lite germaner i Frankrike. Allt som inte är Arier eller Germaner är ÜNTERMENCHEN enligt Hitler!
Sedan så planerade inte Hitler att utrota någon förutom dom som faktiskt drabbades av Förintelsen: Vad han ville var att döda/driva över ural en stor mängd slaver, övriga skulle få stanna kvar som slavfolk. Inte kan en arier jobba som gatustädare?
Sen när Tyskarna hade fått tag i effektivare utrustning till sina gruvor och soppbilar, hade resten av slaverna gått i graven.
skulle man kunna få se en bild på en ras-karta över germaner?
Ska försöka fixa det idag.

/Anno

Marco
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Marco » 12 oktober 2003, 14:26

Anno skrev:Ps. för övrigt har jag aldrig sagt att Hitler hade planer på att utrota finnarna, utan något jag tror!
Ursäkta mig :|

Ickx
Medlem

Inlägg av Ickx » 12 oktober 2003, 14:41

Vilka som var över och undermänniskor hade väl en hel del med dagsläget att göra också. Japanerna flyttades upp iom alliansen, finnarna hade säkerligen varit minst lika dåliga som ryssarna om dom stått på andra sidan i kriget.

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 12 oktober 2003, 15:23

Ickx skrev:Vilka som var över och undermänniskor hade väl en hel del med dagsläget att göra också. Japanerna flyttades upp iom alliansen, finnarna hade säkerligen varit minst lika dåliga som ryssarna om dom stått på andra sidan i kriget.
Bara för att de [Japanerna] gick med i en allians med Tyskland betyde det inte att de blev übermenchen:
"Det är ett nästan ofattbart tankefel att tro att det t.ex. av en neger eller kines blir en german, för att han lär
sig tyska."
–Adolf Hitler

/Anno

Skriv svar