Brigitte Hamanns nya bok om Hitler!

Diskussioner kring andra världskriget. Tillägnad vår saknade medlem varjag
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andreas Wien
Medlem
Inlägg: 758
Blev medlem: 23 mars 2002, 19:09
Ort: Wien, Österrike

Brigitte Hamanns nya bok om Hitler!

Inlägg av Andreas Wien » 24 maj 2002, 21:04

Nu har Brigitte Hamann, som även skrev min älsklingsbok "Hitlers Wien - Lehrjahre eines Diktators", givit ut en ny bok med titeln "Winifried Wagner oder Hitlers Bayreuth" (förlag: Piper) och som behandlar den livslanga vänskapen mellan Adolf Hitler och Rickard Wagners hustrus enda son Siegfried. Temat bygger pa manga, till dags dato, kända, okända och bortglömnda källor, sasom dagböcker och personliga brev.

Boken har 668 sidor och skall, enligt kritiker, ge en bra bild av den "vardaglige" Adolf Hitlers tankar och ideer. Jag skall ta och köpa boken och sedan ge er en kort sammanfatning i juli, efter det att tentorna är gjorda.

Till er andra sa kan jag, ännu en gang, varmt rekomendera biografien "Hitlers Wien". Denna bok är ett maste om man vill veta nagot om Hitlers ungdomsar och slar hal pa manga myter.


Mvh Andreas Wien
Senast redigerad av 1 Andreas Wien, redigerad totalt 24 gånger.

Användarvisningsbild
Patrik
Medlem
Inlägg: 1965
Blev medlem: 24 mars 2002, 17:22
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Patrik » 24 maj 2002, 21:06

Synd att ens skoltyska är så dålig och så länge sen jag använde den att jag knappast lär klara av att läsa en barnbok på tyska. :)

Får vänta tills den kommer ut på engelska - svenska versionen lär väl dröja ett tag. :)

Användarvisningsbild
Andreas Wien
Medlem
Inlägg: 758
Blev medlem: 23 mars 2002, 19:09
Ort: Wien, Österrike

Inlägg av Andreas Wien » 24 maj 2002, 21:11

Patrik,

Boken "Hitlers Wien" finns nu översatt till engelska. Jag sag även en fransk översättnig av boken i en bokhandel här i Wien. Jag skall ta och fraga förlaget när en eventuell svenk översättning av boken i fraga är aktuell.

Mvh Andreas Wien

Användarvisningsbild
Patrik
Medlem
Inlägg: 1965
Blev medlem: 24 mars 2002, 17:22
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Patrik » 24 maj 2002, 22:10

Andreas Wien skrev:Boken "Hitlers Wien" finns nu översatt till engelska. Jag sag även en fransk översättnig av boken i en bokhandel här i Wien. Jag skall ta och fraga förlaget när en eventuell svenk översättning av boken i fraga är aktuell.
Mvh Andreas Wien
Får köpa den på engelska. :) Inte läst tyska på allvar sedan man gick ut nian i slutet av 80-talet, med en kortare resa till Tyskland. Fan va snabbt det går att glömma ett språk så där när man aldrig använder det. :7

Om min tyska är usel - ja då e min franska under all kritik. :) Tror jag hjälpligt kan beställa en öl på franska.
Tja, det finns en sak till då. :)

Hartmann1943-45
Medlem
Inlägg: 151
Blev medlem: 13 maj 2002, 23:07
Ort: sthlm

Inlägg av Hartmann1943-45 » 25 maj 2002, 04:35

Hoppas den kommer på film, för jag har inte läst en bok på örti år

Skriv svar