Maybeevarjag skrev:Kanske har att göra med hans mellannamnBagheera skrev:Jag tar nästa fråga re: personen Claire Chennault.
Han hade en förfader som i ett tidigare krig blev än mer känd än Claire. Ett namn vi alla känner till. Vem?, mvh, Varjag
Quiz: Andra världskriget
En skicklig flygare
Vi håller oss kvar 'öster om Suez'......Denne flygare tillhörde krigets topp-ess.
När han till slut blev nedskjuten - var det som passagerare i ett transportflygplan
vilket var lite snopet....
. Vem är han ? Antalet 'nedskjutningar' är ju alltid ett
omtvistat ämne - men ngn som vet UNGEFÄR hur många fiendeplan han skjöt ned?
.../Varjag
När han till slut blev nedskjuten - var det som passagerare i ett transportflygplan
vilket var lite snopet....
omtvistat ämne - men ngn som vet UNGEFÄR hur många fiendeplan han skjöt ned?
.../Varjag
Det gick kvickt! Javisst Probstner - det är mamma Nishizawa's lille 'Hiro'. Den lägsta siffran på hansProbstner skrev:Det är väl själve Hiroyoshi Nishizawa, den japan som jag tror pangade ned flest fiendeplan.
/ Probstner
nedskjutningar jag sett ligger runt 85, den högsta över 100.....din fråga! Varjag
Söker ett flygaräss som till skillnad från sina övriga kamrater överlevde kriget. Under kriget förlorade han dock synen på ena ögat men allt eftersom kriget förlöpte behövdes alla som kunde flyga och han återinträdde i aktiv tjänst. Efter kriget blev han egenföretagare och blev andlig.
Vem var han?
/CvD
Vem var han?
/CvD