Propaganda bilder!!!

Tillägnad vår saknade medlem varjag
Användarvisningsbild
Lindir
Medlem
Inlägg: 2811
Blev medlem: 27 mars 2002, 00:21
Ort: Göteborg

Re: Propaganda

Inlägg av Lindir » 27 februari 2003, 01:47

Hillstrom skrev:Å så lite sovjetiska:
Å så lite översättningar:

Vi försvarar Lenins stad (utan utropstecken!)

För fosterlandet!

Och slutligen ... hrmm ... det är ju löjligt att man ska gå bet på en så kort, enkel och kärnfull text ... :oops:

De tre orden betyder krig, befriare (båda orden i ackusativ singularis) och ära (som brukar stå med dativ, i t ex ära åt hjältarna) ...

Kanske hjälper det att fundera ett tag - i så fall återkommer jag. Om någon vet (eller tycker om att spekulera) så varsågod och skriv!

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem
Inlägg: 848
Blev medlem: 5 november 2002, 12:51

Inlägg av Gatzu » 27 februari 2003, 09:37

Lindir du är verkligen ett levande uppslagsverk... :wink:

Användarvisningsbild
Jonteman
Medlem
Inlägg: 909
Blev medlem: 27 mars 2002, 11:56
Ort: Finspång

Inlägg av Jonteman » 27 februari 2003, 18:59

Kanske redan blivit postade...!?

Bild

Bild

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 27 februari 2003, 19:08

Nån som kan lägga upp lite finsk propaganda?

Användarvisningsbild
Mercai
Medlem
Inlägg: 494
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:34
Ort: Helsingborg

Inlägg av Mercai » 28 februari 2003, 16:11

Jontemans andra bild, vad är det för vapen han håller i, han till vänster. Ser ju ut som en brittisk Sten.

Användarvisningsbild
Daniel L
Medlem
Inlägg: 3375
Blev medlem: 20 oktober 2002, 20:49
Ort: Konungariket Sverige

Inlägg av Daniel L » 28 februari 2003, 19:07

Förlåt, jag är bara nyfiken, menar du att geweten också kan betyda medvetande?


Jag vet faktiskt inte.

mvh/ Daniel

Användarvisningsbild
Jonteman
Medlem
Inlägg: 909
Blev medlem: 27 mars 2002, 11:56
Ort: Finspång

Inlägg av Jonteman » 28 februari 2003, 23:05

Pulse skrev:Jontemans andra bild, vad är det för vapen han håller i, han till vänster. Ser ju ut som en brittisk Sten.
Förmodligen en MP28 eller MP34... skulle jag gissa på.

Användarvisningsbild
Den stegrande kamelen
Medlem
Inlägg: 991
Blev medlem: 23 mars 2002, 21:08
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Den stegrande kamelen » 28 februari 2003, 23:40

Får det vara en rejäl dos propaganda kanske, så här på kvällskvisten? :P



Bild
Sovjetunionen

Bild
Storbritannien

Bild
Tyskland

Bild
USA

Bild
Finland

Användarvisningsbild
Battler
Stödjande medlem 2026
Inlägg: 5578
Blev medlem: 24 mars 2002, 10:38
Ort: Luleå

Inlägg av Battler » 8 mars 2003, 19:17

Bild
Kanske inte så mycke propaganda, men snygga spiror har hon :D

Användarvisningsbild
Den stegrande kamelen
Medlem
Inlägg: 991
Blev medlem: 23 mars 2002, 21:08
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Den stegrande kamelen » 8 mars 2003, 19:55

Du har en poäng, Battler! Det är kanske läge att ha kvinnor på affischerna, så här på internationella kvinnodagen. Vad sägs t ex om den här? ;)

Bild
Japansk, riktad mot australiensarna

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 8 mars 2003, 20:23

Hm, bra bild för kvinnodagen. =P

Användarvisningsbild
Radiolänkgruppchefen
Medlem
Inlägg: 520
Blev medlem: 7 februari 2003, 20:47
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Radiolänkgruppchefen » 8 mars 2003, 20:30

Den där antingen är du kristen eller tysk.... Är det ett äkta citat? och det är väl i USA den är gjord?

Användarvisningsbild
Den stegrande kamelen
Medlem
Inlägg: 991
Blev medlem: 23 mars 2002, 21:08
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Den stegrande kamelen » 8 mars 2003, 22:04

Radiolänkgruppchefen skrev:Den där antingen är du kristen eller tysk.... Är det ett äkta citat? och det är väl i USA den är gjord?
Det enda jag vet är att den stod insorterad under brittiska affischer på sidan där jag hämtade den (http://www.earthstation1.com). Om det är ett äkta citat vet jag inte heller, men det verkar som om de som gjorde affischen trodde det i alla fall!

Användarvisningsbild
Radiolänkgruppchefen
Medlem
Inlägg: 520
Blev medlem: 7 februari 2003, 20:47
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Radiolänkgruppchefen » 8 mars 2003, 22:08

Hej tvivlar på att Hitler sa det där... Hitler skriver i Mein Kampf att man inte ska hålla på med religion som politiker och att det är en ensak för individen. Att lägga sig i religion splittrar endast. Dessutom hade ju tyskarna fältpräster och vatikanen hjälpte massa nassar att komma undan nurnberg osv... Klingar inte så bra med det citatet...

Messenger
Utsparkad
Inlägg: 81
Blev medlem: 2 mars 2003, 19:41
Ort: Radera Mitt Konto!

Inlägg av Messenger » 9 mars 2003, 01:57

Ehe inte var det väl så ändå att Hitler var emot Kristendom då typ de flesta av hans allierade var Katoliker? (Italien, Rumänien, Ungern, Kroatien osv)

Skriv svar