Quiz: Andra världskriget
- Rommel den store
- Ny medlem
- Johan Elisson
- Medlem
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Är det bara jag eller har ni samma känsla av att det bedrivs trams/fusk i denna tråd?
Inte så svårt att räkna ut att Mr.War och Rommel den store är samma person då både skriver med engelskt tangentbord (använder e framför ä) och både kommer från Västerås. Och ungefär varanan minut svarar och frågar på varandra: 1:42 am (Rds*), 1:42 am (Mr.War), 1:45 am (Rds), 1:46 am (Mr.War), 1:46 am (Rds), 1:47 am (Mr.War), 1:48 am (Rds), 1:50 am (Mr.War), 1:51 am (Rds), 1:53 am (Mr.War), 1:57 am (Rds), 1:58 am (Mr.War), 1:58 am (Rds), 2:06 am (Mr.War). Att Rommel den store endast sysslat med att svarat/frågat på Mr.War frågor/svar sedan den 25 juni gör inte saken bättre och en enkel jämförelse av de bådas ip adress från Wendels sida ska väl bekräfta min känsla på fusk och båg. Tärningen är kastad, själv ska jag sova och senare åka till sommarstugan så ni ser mig kanske inte på några dagar.
*Rommel den store
/Martin
*Rommel den store
/Martin
du martin. jag och rommel den store er i Grand canyon .vi er inte samma person. och vad gor det forskillnad om han har rett och inte ni efter som klockan i sverige var po natten ner vi skrev. och det er inte fusk eller trams om han eller jag har rett. de sutom er han min bror och vi sitter helt enskilda mellan datorerna och vi seger inte till varandra vad svaret er och inte ens frogan. men om du tycker att det er bluff och bog so ska vi inte vara kvar po troden om ni inte vill det eller so for min bror eller jag att vara nogon annanstans medans den andra er po troden. jag och min bror fuskar inte! det er barar so att jag och han tycker mycket om historia och derfor kan vi svara jag kan inte alla frogor som han eller jag steller. och du martin. om du tycker att jag er en fuskare so kan du skriva det po troden.
/Mr.War
/Mr.War
Tyskarna kommunicerade med moderlandet från Norge genom teleledningar dragna genom Sverige. Har för mig att en matte professor från KTH kunde knäcka krypteringen tack vare att tyskarna återanvände sin startnyckel av misstag. Det stod tydligt i manualen att startnyckeln måste bytas varje gång. Men i manualen fanns en guide för hur de skulle göra och i guiden stod ett exempel på en startnyckel och det var den som de råkade/eller av lathet använde flera gånger.
När den var knäckt kunde svenskarna avlyssna och avkoda tyskarnas kommunikation mellan Norge och Tyskland.
När den var knäckt kunde svenskarna avlyssna och avkoda tyskarnas kommunikation mellan Norge och Tyskland.