Lite synd då Magnum12 är en duktig, både frågeställare - och svarare.......Magnum12 skrev:Jag låter frågan vara fri ...
/Magnum
Ny fråga.....när och var inträffade dessa - ?, Varjag
Lite synd då Magnum12 är en duktig, både frågeställare - och svarare.......Magnum12 skrev:Jag låter frågan vara fri ...
/Magnum
Precis! Operation ''Frantic'' - shuttle-bombning från baser i Sovjet (Poltava och Mirgorod) - slog inte så väl ut.tommyjonason skrev:Jag gör som MD 650, satsar friskt.
Från början av 1944 fick USAAF en flygbas i Poltava i Ukraina. Med mycket bekymmer som alltid när man hade med ryssar att göra. Och ett förödande tyskt anfall med bombflyg gjorde inte stämningen gladare.
Bilden således tagen i Poltava.
Italienare & tidpunkt är rätt - men inte Graziani eller Afrika.....Ola Häggström skrev:Torde vara årsskiftet 1940/41, Egypten eller snarare återtåget i Libyen.
En Italienare ser det ut att vara.
Rodolfo Graziani?
Ha! Den tog du snabbt. Ja det skulle allt ha varit skamligt för hökaren/chefskocken om man serverat icke vegetarisk mat med en sån gäst, hela Tyskland kände till fuhrerns matvanor och därför serverades det grönsakssoppa i mässen denna dag.Stighult skrev:C grönsakssoppa ligger bra till eftersom de hade besök.
http://ww2today.com/5th-may-1941-hitler ... e-bismarck