Tillägnad vår saknade medlem varjag
-
Fläsket
- Medlem
- Inlägg: 1007
- Blev medlem: 23 april 2002, 01:42
- Ort: Mjölby
Inlägg
av Fläsket » 14 juni 2003, 11:14
Ja, dehär med att avreagera sig har ju gett upphov till endel krigsförbrytelser.
Man tänker nog inte alltid rationellt när partisaner haft ihjäl en kompisar.
Så får några stackars civila typer ta skiten...
Eller så låter man bli att ta ta dedär kapitulerande snubbarna till fånga. Man trycker av en gång extra istället.
Och därifrån går saker fort utför för alla inblandade i förlängningen.
-
mrvector
- Medlem
- Inlägg: 398
- Blev medlem: 14 juni 2003, 09:06
- Ort: Linköping
Inlägg
av mrvector » 14 juni 2003, 11:17
jo det är sant, men ja tänkte att man kan sitta å smattra sönder vegetationen istället. skulle ja tyckt varit hysteriskt roligt och avreagerande
-
Fläsket
- Medlem
- Inlägg: 1007
- Blev medlem: 23 april 2002, 01:42
- Ort: Mjölby
Inlägg
av Fläsket » 14 juni 2003, 11:18
Ja och det /kan/ ju gömma sig en fiende i enbusken!

-
mrvector
- Medlem
- Inlägg: 398
- Blev medlem: 14 juni 2003, 09:06
- Ort: Linköping
Inlägg
av mrvector » 14 juni 2003, 11:19
haha ja exakt. man ska alltid vara på det säkra sidan

-
Reinhardt
- Medlem
- Inlägg: 170
- Blev medlem: 23 februari 2003, 11:05
- Ort: Karlskoga
-
Kontakt:
Inlägg
av Reinhardt » 14 juni 2003, 11:22
men jag vet inte i hur många förekommande fall soldater avreagerade sig på naturen. Det är nog många som istället avreagerade sig på människor. Men det hade varit bättre om flera funnit sig avreagerade genom att skjuta på buskar precis som mrvector
-
mrvector
- Medlem
- Inlägg: 398
- Blev medlem: 14 juni 2003, 09:06
- Ort: Linköping
Inlägg
av mrvector » 14 juni 2003, 11:25
ja det är ju förfärligt

jag är ett gott och föregående exempel på hur avreagerandet skall gå till

kanske ska skriva en bok?
-
Reinhardt
- Medlem
- Inlägg: 170
- Blev medlem: 23 februari 2003, 11:05
- Ort: Karlskoga
-
Kontakt:
Inlägg
av Reinhardt » 14 juni 2003, 11:30
denna tråd har verkligen kommit ur den röda tråden, men eftersom vi redan är där så skulle jag nog tänka mig att din bok inte blir en bestseller

-
Fläsket
- Medlem
- Inlägg: 1007
- Blev medlem: 23 april 2002, 01:42
- Ort: Mjölby
Inlägg
av Fläsket » 14 juni 2003, 11:30
Tror inte Hitler fått så många anhängare om han förordat en "Slutgiltig lösning på buskagefrågan".
Hmm...Han kanske borde satsat på det istället så hade man sluppit en massa problem.
Men allvarligt nu gubbar. Tillbaka till ämnet.

-
mrvector
- Medlem
- Inlägg: 398
- Blev medlem: 14 juni 2003, 09:06
- Ort: Linköping
Inlägg
av mrvector » 14 juni 2003, 11:33
haha

aja tycker vi kan stoppa här ändå. kommer nog inte fram så mkt relevant information ändå. tack ska ni ha ändå
-
Moonman
- Medlem
- Inlägg: 470
- Blev medlem: 15 maj 2003, 23:58
- Ort: Västerås
-
Kontakt:
Inlägg
av Moonman » 14 juni 2003, 11:58
Siffrorna ifrån vkII har jag ingen koll på men napoleon krigets siffror stämmer, vad jag har läst, för antalet skott en soldat fick i förväg vid ett slag. Han kunde sedan hämta mer i trossvagnen men man var sparsam med ammo eftersom det var så svårt att göra det hela effektivt.
mvh Alex Robsahm
-
mrvector
- Medlem
- Inlägg: 398
- Blev medlem: 14 juni 2003, 09:06
- Ort: Linköping
Inlägg
av mrvector » 14 juni 2003, 12:03
Okej, tackar

-
[Energizer]
- Medlem
- Inlägg: 38
- Blev medlem: 14 maj 2003, 22:40
- Ort: Stockholm
Inlägg
av [Energizer] » 14 juni 2003, 12:56
I Anthony Beavers bok "Stalingrad" näms siffror på över 11.000 tusen kulor per dödad soldat (kommer inte ihåg exat, men över 10.000 var det i alla fall) det kanske är detta ni syftar på.
-
mrvector
- Medlem
- Inlägg: 398
- Blev medlem: 14 juni 2003, 09:06
- Ort: Linköping
Inlägg
av mrvector » 14 juni 2003, 13:03
njaa inte riktigt. det jag menar är alltså att varje soldat(vet inte vilket land för det framgick inte) fick just 11.000 kulor att hushålla, givetvis inte direkt, det skulle blivit opraktiskt.
och nu åskar det så nu ska ja stänga av datorn!

haha hej så länge
-
Fläsket
- Medlem
- Inlägg: 1007
- Blev medlem: 23 april 2002, 01:42
- Ort: Mjölby
Inlägg
av Fläsket » 14 juni 2003, 13:55
Flygstrider torde dra upp statistiken en hel del. Inte som att ett flygplan är bvärldens mest stabila vapenplattform. Så det torde skjutits en mängd kulor utan resultat där...
-
mrvector
- Medlem
- Inlägg: 398
- Blev medlem: 14 juni 2003, 09:06
- Ort: Linköping
Inlägg
av mrvector » 14 juni 2003, 16:05
hehe jo det måste det ju

men angående flygplanen, sköt man inte i sekunder där. typ 2 sekunders salvor osv och att man hade 10sekunders ammunations lager? eller misstar jag mej