Normandie 6 juni 2013

Tillägnad vår saknade medlem varjag
Skriv svar
Erik72
Ny medlem

Normandie 6 juni 2013

Inlägg av Erik72 » 1 januari 2013, 19:03

Hej!

Jag har i många år följt detta forum (fram till nu utan att vara medlem) och är imponerad av den oerhört breda kunskap som finns här. Jag är precis som ni mycket intresserad av andra världskriget och har nu en fråga som jag tror att ingen kan besvara bättre än kunniga skalmanmedlemmar.

Jag och en kompis tänkte åka till Normandie till våren, och vilket datum passar då bättre än 6 juni. Jag skulle nu behöva tips, om det går för sig i ett diskussionsforum. Vi hade tänkt tillbringa några dagar med att besöka Omaha Beach, Point du Hoc, Sainte Mère-Église och kanske även Caen och Pegasus Bridge.
Vi är båda ganska belästa och är måna om att hitta en initierad guide. Gärna i ett färdigt "paket" med flera platser att besöka.
En snabb googling resulterar i mängder av olika "tours" och paketresor. Man vill ju inte hamna i en turistfälla med guider som vet mindre än oss själva…
Har någon här på Skalman egna erfarenheter eller tips?

Tack på förhand!

Erik

Användarvisningsbild
Wooster
Medlem

Re: Normandie 6 juni 2013

Inlägg av Wooster » 1 januari 2013, 21:05

Hej och välkommen som medlem!

Jag vet inte om det finns så många svenskspråkiga resor till Normandie, det är ifall SMB fortfarande arrangerar sådana, men engelskspråkiga lär väl finnas hur mycket som helst. Bäst recension av dem får man nog på systerforumet Axis History Forum.

Annars är de olika platserna i Normandie väl utmärkta och tillgängliga för besökare - har man grundkunskaperna och vet vad man vill se så klarar man sig bra utan guide.

Användarvisningsbild
Battler
Stödjande medlem 2026

Re: Normandie 6 juni 2013

Inlägg av Battler » 1 januari 2013, 21:39

Hej och välkommen.
Ett tips, använd sökfunktionen, skriv Normandie och sök i avdelningen "Historiska sevärdheter & restips".
Några exempel:

viewtopic.php?f=37&t=35157&hilit=Normandie&start=0

viewtopic.php?f=37&t=18993&hilit=Normandie&start=0

viewtopic.php?f=37&t=15544&p=223386&hil ... ie#p223386

Trevlig resa :welcome:

Skriv svar