Hahaha!! Den va inte dum den!Ebbe_lille skrev:En riktigt vass infanterisabel skulle inte vara fel. Man ligger och lurar i en buske och så när det passerar en jänkare så hoppar man ut och hugger för glatta livet
Den 6/6 1944 Dagen D har börjat.
- Martin Tunström
- Medlem
- Inlägg: 4279
- Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
- Wolfblitzer
- Medlem
- Inlägg: 971
- Blev medlem: 7 oktober 2002, 16:39
appropå att vara nått i frankrike, kan vi inte göra en RPG (role play gaming) om andra världskriget, man kan ha roller som tex. generaler och man styr kriget framåt. kanske Tyskarna vinner den här gången...
fattar ni vad kul det skulle vara? jag har själv vart med i ett om Star Wars och sagan om ringen, gillar ni idén?
fattar ni vad kul det skulle vara? jag har själv vart med i ett om Star Wars och sagan om ringen, gillar ni idén?
- Wolfblitzer
- Medlem
- Inlägg: 971
- Blev medlem: 7 oktober 2002, 16:39
Nej, på engelska.Slickepinnen skrev:vart? på svenska?
Det är ett tillbehör till spelet "GURPS" från Steve Jackson Games.
Sök på Tradition
Eller Hobbygames
Har dock inte läst/spelat det, så jag kan inte säga om det är värt pengarna. Men du kan säkert fråga folket på Rollspels.nus forum.
Walther P-08.. Va det inte Luger som gjorde P-08?Octavius skrev:hmmm.... ja först så skulle jag nog kunna tänka mig:
* Walther P-08 vid sidan (bara för att den är vacker)
* Sturmgewehre
* Ett större antal handgranater
Och sedan brevid mig när man tror att man är kvitt mig
så överraskar jag den lede Fi med min kära
* Flammenwerfer![]()
//Oct...
Yepp...P 38 var Walthern. Lätt att blanda ihop.Cozmic skrev:Walther P-08.. Va det inte Luger som gjorde P-08?Octavius skrev:hmmm.... ja först så skulle jag nog kunna tänka mig:
* Walther P-08 vid sidan (bara för att den är vacker)
* Sturmgewehre
* Ett större antal handgranater
Och sedan brevid mig när man tror att man är kvitt mig
så överraskar jag den lede Fi med min kära
* Flammenwerfer![]()
//Oct...
-
Mikael Karlsson
- Medlem
- Inlägg: 276
- Blev medlem: 24 mars 2002, 12:09
- Ort: Vålberg
- Kontakt: