Den 6/6 1944 Dagen D har börjat.

Tillägnad vår saknade medlem varjag
Cozmic
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: 13 oktober 2002, 13:36
Ort: Stenungsund
Kontakt:

Inlägg av Cozmic » 15 oktober 2002, 13:36

Ebbe_lille skrev:En riktigt vass infanterisabel skulle inte vara fel. Man ligger och lurar i en buske och så när det passerar en jänkare så hoppar man ut och hugger för glatta livet :)
Hahaha!! Den va inte dum den!

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 15 oktober 2002, 14:37

Jag hade klätt ut mig till en fransk bonde med en spade(mitt vapen)! :)

Användarvisningsbild
Octavius
Medlem
Inlägg: 84
Blev medlem: 26 april 2002, 09:15
Ort: Östersund

Inlägg av Octavius » 15 oktober 2002, 14:48

hmmm.... ja först så skulle jag nog kunna tänka mig:

* Walther P-08 vid sidan (bara för att den är vacker)
* Sturmgewehre
* Ett större antal handgranater

Och sedan brevid mig när man tror att man är kvitt mig
så överraskar jag den lede Fi med min kära
* Flammenwerfer :D

//Oct...

Användarvisningsbild
Wolfblitzer
Medlem
Inlägg: 971
Blev medlem: 7 oktober 2002, 16:39

Inlägg av Wolfblitzer » 15 oktober 2002, 18:53

appropå att vara nått i frankrike, kan vi inte göra en RPG (role play gaming) om andra världskriget, man kan ha roller som tex. generaler och man styr kriget framåt. kanske Tyskarna vinner den här gången...

fattar ni vad kul det skulle vara? jag har själv vart med i ett om Star Wars och sagan om ringen, gillar ni idén?

Användarvisningsbild
Patrik
Medlem
Inlägg: 1965
Blev medlem: 24 mars 2002, 17:22
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Patrik » 15 oktober 2002, 22:01

Jag skulle vilja vara utrustad med något som gör att jag snabbt som fan kan ta mig bort från stranden när "the shit hits the fan".

Användarvisningsbild
Patrik
Medlem
Inlägg: 1965
Blev medlem: 24 mars 2002, 17:22
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Patrik » 15 oktober 2002, 22:02

Slickepinnen skrev:appropå att vara nått i frankrike, kan vi inte göra en RPG (role play gaming) om andra världskriget, man kan ha roller som tex. generaler och man styr kriget framåt. kanske Tyskarna vinner den här gången...
Finns redan GURPS World War II.

Användarvisningsbild
Wolfblitzer
Medlem
Inlägg: 971
Blev medlem: 7 oktober 2002, 16:39

Inlägg av Wolfblitzer » 16 oktober 2002, 07:56


Finns redan GURPS World War II.

vart? på svenska?

Användarvisningsbild
Patrik
Medlem
Inlägg: 1965
Blev medlem: 24 mars 2002, 17:22
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Patrik » 16 oktober 2002, 08:03

Slickepinnen skrev:vart? på svenska?
Nej, på engelska.
Det är ett tillbehör till spelet "GURPS" från Steve Jackson Games.
Sök på Tradition
Eller Hobbygames

Har dock inte läst/spelat det, så jag kan inte säga om det är värt pengarna. Men du kan säkert fråga folket på Rollspels.nus forum.

Cozmic
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: 13 oktober 2002, 13:36
Ort: Stenungsund
Kontakt:

Inlägg av Cozmic » 16 oktober 2002, 12:50

Octavius skrev:hmmm.... ja först så skulle jag nog kunna tänka mig:

* Walther P-08 vid sidan (bara för att den är vacker)
* Sturmgewehre
* Ett större antal handgranater

Och sedan brevid mig när man tror att man är kvitt mig
så överraskar jag den lede Fi med min kära
* Flammenwerfer :D

//Oct...
Walther P-08.. Va det inte Luger som gjorde P-08?

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus
Inlägg: 16318
Blev medlem: 27 mars 2002, 13:40
Ort: Det egentliga Sverige

Inlägg av MD650 » 16 oktober 2002, 13:18

Cozmic skrev:
Octavius skrev:hmmm.... ja först så skulle jag nog kunna tänka mig:

* Walther P-08 vid sidan (bara för att den är vacker)
* Sturmgewehre
* Ett större antal handgranater

Och sedan brevid mig när man tror att man är kvitt mig
så överraskar jag den lede Fi med min kära
* Flammenwerfer :D

//Oct...
Walther P-08.. Va det inte Luger som gjorde P-08?
Yepp...P 38 var Walthern. Lätt att blanda ihop.


:)

EDC
Medlem
Inlägg: 62
Blev medlem: 16 oktober 2002, 13:54
Ort: Sthlm

Inlägg av EDC » 16 oktober 2002, 14:14

Hej

Georg Luger konstruerade pistolen, men den tillverkades av många vapenfabriker, t ex (icke i nämnd ordning):

Simson & Co
Krieghoff
Mauser
DWM, Deutsche Waffen und Munitionsfabrik
Erfurt
Vickers (Holland)
Waffenfabrik Bern (Schweiz)
Samt säkert ytterligare någon som jag har glömt.

vh
EDC

Mikael Karlsson
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: 24 mars 2002, 12:09
Ort: Vålberg
Kontakt:

Inlägg av Mikael Karlsson » 16 oktober 2002, 15:49

Säger bara MP44! :D

überjunge
Medlem
Inlägg: 334
Blev medlem: 10 juli 2002, 23:32
Ort: Uppsala

Inlägg av überjunge » 16 oktober 2002, 15:49

Jag skulle ta till "järn vapen".
Morakniv...

Användarvisningsbild
Jonteman
Medlem
Inlägg: 909
Blev medlem: 27 mars 2002, 11:56
Ort: Finspång

Inlägg av Jonteman » 16 oktober 2002, 16:35

Jag skulle gömma mig en buske och sen panga på med en panzerschrek, dock blir jag nog upptäckt med den långa "elden" som kommer från vapnet.

Annars kanske MG34 då jag kanske har större chans att slippa bli upptäckt. Men kan ändå pumpa på skapligt med skott.

Eller sniper gevär, tryggt avstånd 8)

Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

Inlägg av Lasse » 18 oktober 2002, 17:35

tror en mp 40 och handgranater.

Skriv svar