Ja, jag är säker. Jag tror att du minns fel.Jokkesmokke skrev:Andreas Lärka:
Kommer nu ihåg att jag läste Historie boken från högstadiet, där stog det att USA hade gett vapen, ammo och fordon etc. Är du säkert på att det inte är sant?
Som de andra redan konstaterat, så blandar du ihop Vinter- och Fortsättningskriget. Finland fick ingen som helst hjälp av Tyskland under Vinterkriget.Jokkesmokke skrev:Altså tills Tyskland kom och hjälpte Finland att skydda sitt land tills fredsavtalet med Soviet. Och sen kom fortsättningskriget bla bla...
Jag vet att min kunskap är 'begränsad' det är därför jag fråga er som vet mer än jag. Man kan inte veta allt om man inte frågar.
Det är bra att du frågar, men det vore bättre om du frågade neutralt dvs. "När började Tyskland hjälpa Finland?" istället för att göra påstående frågor som "Altså tills Tyskland kom och hjälpte Finland att skydda sitt land tills fredsavtalet med Soviet".
[Artig, snäll och präktig MODE PÅ]Jokkesmokke skrev:Andreas Lärka (igen):
Jag kan väl snacka om något som det flesta vet i min klass (tror jag) eller så kan jag snacka om något som är oklart som det står som 'topic'. Min lärare vet nästan inget om WWII så jag kan i stort sett babla hur jag vill men jag vet inte om andra 11st (om alla kommer) av klassen ska vara där och kommentera efteråt.
Med all respekt. Dina grundkunskaper om Vinterkriget lämnar en hel del att önska. Om dina klasskompisar ligger på samma nivå, så tror jag ändå att det är bäst om du koncentrerar dig på redan etablerade fakta. Du har ju som sagt bara ett fåtal minuter på dig.
[Artig, snäll och präktig MODE AV]