Molotov-Ribbentroppaktens slutprotokoll!

Tillägnad vår saknade medlem varjag
varjag
Saknad medlem †

Inlägg av varjag » 28 mars 2005, 13:40

Kunnig skrev:Tack för upplysningen, Andreas!

Funderar på vad tråden skulle kunna heta, få för namn!

I stil med..dom: Superrikas Spel under Andra Världskriget,
kanske?
Kunnig - istället för att tjafsa om Mystiska Makthavare och Maktspel bakom kulisserna - förklara för oss okunniga i klartext vilka personer med sån otrolig makt och inflytande, som påverkade Adolf Hitler och Josef Stalin i augusti 1939. Hitler hade förbjudit och upplöst Frimurarna. Stalin hade just fullföljt ett exempellöst blodbad mot ALLA med internationella, kosmopolitiska eller devianta tänkanden. Men uppenbarligen, enligt ditt skrivande, missade både Hitler och Stalin de VERKLIGA orosstiftarna?
Kom igen i klartext och berätta vilka dom var - hela Forumet väntar med spänning!

Kunnig
Medlem

Inlägg av Kunnig » 28 mars 2005, 19:08

Ledande företrädare Wall-Street finansiärer;

1.) J.P Morgan

2.) T.W. Lamont

3.) Rockefeller intressen

4.) Manhattan bankerna

5.) Kuhn, Loeb och Company och

mängder av andra finans elitister!

varjag
Saknad medlem †

Inlägg av varjag » 29 mars 2005, 13:56

Tack Kunnig för att du äntligen identifierade dessa 'verkliga krigsanstiftare'. Jag och andra korrespondenter måste nog 'smälta' din bredsida innan vi kan komma upp med några intelligenta kommentarer. Rockefeller 'intressen' är ju lite dimmigt men du avser väl här vad som då var 'Standard Oil'. Manhattan-bankerna blir oxå lite grumligt - eftersom de flesta amerikanska banker hade ett kontor på Manhattan - eller 'mitt i smöret'. Men vad lite jag vet om amerikansk banklagstiftning så var det si och så med deras rättigheter att etablera sig federalt.Så vi kanske måste koncentrera oss på vad som vanligen kallas affärsbanker. Om 'Kuhn, Loeb & Co' får jag blygsammast erkänna att jag aldrig hört talas......månde Messrs. Kuhn och Loeb...ha varit judar? Frimurare? Eller allra värst - bäggedera???????

Användarvisningsbild
Martin Lundvall
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Lundvall » 29 mars 2005, 18:45

varjag skrev:Tack Kunnig för att du äntligen identifierade dessa 'verkliga krigsanstiftare'. Jag och andra korrespondenter måste nog 'smälta' din bredsida innan vi kan komma upp med några intelligenta kommentarer.
Det räcker att återupprepa din föregående fråga varjag.
varjag skrev:Kunnig - istället för att tjafsa om Mystiska Makthavare och Maktspel bakom kulisserna - förklara för oss okunniga i klartext vilka personer med sån otrolig makt och inflytande, som påverkade Adolf Hitler och Josef Stalin i augusti 1939. Hitler hade förbjudit och upplöst Frimurarna. Stalin hade just fullföljt ett exempellöst blodbad mot ALLA med internationella, kosmopolitiska eller devianta tänkanden. Men uppenbarligen, enligt ditt skrivande, missade både Hitler och Stalin de VERKLIGA orosstiftarna?
Nu när personerna är nämnda så undrar jag hur dessa amerikanska (?) bankirer kan ha påverkat Stalin och Hitler. Framförallt Stalin som levde i ett av världens mest stängda länder. Det har alltid, i olika omfattningar, funnits män bak i kulisserna. Fast amerikanska bankirer i de sovjetiska kulisserna? 8O

/Martin

Skriv svar