Molotov-Ribbentroppaktens slutprotokoll!

Tillägnad vår saknade medlem varjag
M Corleone
Medlem

Inlägg av M Corleone » 28 februari 2005, 20:45

Öh? Specifiera underjordiska krafter Kunnig, motståndsrörelser, geologiska fenomen, övernaturligt eller vad?

Kunnig
Medlem

Inlägg av Kunnig » 28 februari 2005, 21:53

Eftersom Professor Arne Noe-Nygaard inte längre finns mitt ibland oss, kan det vara svårt
att avgöra, vad han menade om han talade om frimurarna, katolikerna, hemliga ordenssällskap eller övernaturliga förlopp!

En sak är dock säker att Adolf Hitler tillhörde Thule-Orden.

M Corleone
Medlem

Inlägg av M Corleone » 28 februari 2005, 22:37

Tvivlar på att det var frimurarna som frälste Sverige från ockupation under kriget oavsett vad den gode proffesor Nygaard påstår. Snarare en rad "lyckliga" omständigheter som att Sverige var en medgörlig neutral som levererade sin järnmalm och upplät sina järnvägar och telefonledningar till tyskarna. Sveriges relativt ostrategiska läge dvs Norge var bättre för då fick tyskarna tillgång till bra flottbaser riktade mot britterna och Finland hade en lång landgräns mot Sovjet. Samt kanske överdriven tysk respekt för den svenska flottan.

Kunnig
Medlem

Inlägg av Kunnig » 1 mars 2005, 06:52

Det märkliga med korpralen Hitler var att så fort han kommit till makten i Tyskland 1933
genom fria och allmänna val var att förbjuda Frimurarnas rätt att utöva sin "verksamhet" där!
Varför gjorde han på det sättet, om inte, för att han ansåg dessa utgöra en stor fara för
samhället!

Användarvisningsbild
Thomas Johansson
Medlem

Inlägg av Thomas Johansson » 1 mars 2005, 07:06

Tycker den där danskens teorier var aningen bissara :?

M Corleone
Medlem

Inlägg av M Corleone » 1 mars 2005, 09:50

Kommunistpartiet förbjöds också....

Visst är det roligt med konspirationsteorier men oftast är det enklaste det som är närmast sanningen. Bara för att Nygaard var professor betyder inte att man ska svälja allt han påstår, jag tror definitivt inte på allt som professor Kissinger säger, särskilt inte det som handlar om hans år som säkerhetsrådgivare och utrikesminister.

varjag
Saknad medlem †

Inlägg av varjag » 1 mars 2005, 11:36

Kunnig skrev:Det märkliga med korpralen Hitler var att så fort han kommit till makten i Tyskland 1933
genom fria och allmänna val var att förbjuda Frimurarnas rätt att utöva sin "verksamhet" där!
Varför gjorde han på det sättet, om inte, för att han ansåg dessa utgöra en stor fara för
samhället!
Frimureriets 'hemlighetsmakeri' rimmade antagligen dåligt med Hitlers vision av nazistisk 'insyn' i ALLT som folket hade för sig. Kunnig kanske inte vet - att det hemligaste hemliga i Frimurarlogerna i Tyskland också defilerades av nazisterna - och att minst ett par böcker, liberalt illustrerade, kom på marknaden. Som, naturligtvis i ett löjets skimmer, men troligen faktuellt - presenterade detaljer om 'initierings-riterna' i detta illustra sällskap. Vilka innefattade splitt nakna delinkventer i mörka källare med dödskallar och svärdbeväpnade officianter i svarta Ku-Klux-Klan - kåpor och olivkvistar mot offergångens slut. Frimureriet är ju ytterst - en socialekonomisk fråga - då de högre graderna KÖPS med mycket stora pengar (som få vanliga dödliga har råd med) - eller sparsamt förlänas till ytterst få av det stora flertalet av Tjänande Bröder.

Kunnig
Medlem

Inlägg av Kunnig » 1 mars 2005, 18:35

Kan du hänvisa till litteratur i ämnet?

Varifrån kommer dina källor?

Alla tycks ha åsikter om Frimurarna och frimureriet, men hur är det med sanningshalten i
dessa påståenden?

varjag
Saknad medlem †

Inlägg av varjag » 2 mars 2005, 02:03

Kunnig skrev:Kan du hänvisa till litteratur i ämnet?

Varifrån kommer dina källor?

Alla tycks ha åsikter om Frimurarna och frimureriet, men hur är det med sanningshalten i
dessa påståenden?
Kunnig - jag har ingen åsikt om frimurare då jag veterligen bara känt en enda. Källa: grumlig - det var en av de där tyska böckerna som jag bläddrade igenom för evigheter sedan - läste vore en överdrift då min tyska på den tiden var dålig. Har ingen aning om titeln - men det fanns en Davids-stjärna på omslaget minns jag - en symbol som ibland förekommer i frimurarnas emblem. Och naturligtvis gjorde dem extra suspekta i nazisternas ögon. Om sanningshalten kan jag inte kommentera - det var uppenbarligen en nazistisk propagandabok - även om en del av innehållet nog var fakta.

Kunnig
Medlem

Inlägg av Kunnig » 2 mars 2005, 08:20

Tack ändå för upplysningen, Varjag!

Det intressanta med Davidsstjärnan är att den tydligen har en dubbelbottnad betydelse. En
som en ockult symbol som Satanisterna använder och en som representerar den rena
Judendomen. Detta kan låta aningen kryptiskt men all forskning går vidare. Ock bra är
väl det.

Kan rekommendera en bra hemsida om Frimurarna och Friheten i allmänhet och den fria
forskningen i synnerhet!

http://www.freedomdomain.com/freemason.html

Användarvisningsbild
Anton Severin
Medlem

Inlägg av Anton Severin » 2 mars 2005, 20:45

Kunnig skrev:Det intressanta med Davidsstjärnan är att den tydligen har en dubbelbottnad betydelse. En som en ockult symbol som Satanisterna använder och en som representerar den rena Judendomen.
Davidsstjärnan är inte samma symbol som pentagramet, som ibland förekommer i satanistiska sammanhang. Pentagramet har fem taggar medan davidsstjärnan har sex.

Bild Bild

Kunnig
Medlem

Inlägg av Kunnig » 2 mars 2005, 22:39

Professor Gershom Scholem bevisar i sin bok "The Messianic Idea in Judaism" att denna
symbol kommer från den del av judendomen, som sysslar med svartkonst, och som populärt
kallas för "praktisk kabbala" bland judarna. Denna svartkonst, som använder amuletter och
talismaner, daterar sig långt tillbaka innan kabbalan kom på scenen. Davidstjärnan, som
är en hexagram (sexhörnig stjärna) användes tillsammans med pentagramen, som är den
femhörniga stjärnan. Under årens lopp användes båda dessa symboler av de personer,
som utövade svartkonst. Davidstjärnan kallas i den ockulta litteraturen omväxlande för
Salomos sigill eller Davids sköld.

Kunnig
Medlem

Inlägg av Kunnig » 7 mars 2005, 08:02

Andra Världskriget har ägt rum och det är väl inget bisarrt med det?

I en konflikt finns minst 2 parter, som fightas om makten. Vilket har funnits i alla krig.
Det vore väl konstigt om man endast ger ena parten skulden, när två eller flera fightas.

Hade en lärare en gång som sa; "god dag yxskaft till en elev", som inte förstod trots fullgod
hörsel.

Användarvisningsbild
Thomas Johansson
Medlem

Inlägg av Thomas Johansson » 7 mars 2005, 08:47

Alltså du får ursäkta mig kunnig... Men jag måste faktiskt erkänna att jag inte är helt med på vad du menar? Jag har tittat på länken du gav oss. Menar du att frimurare har en makt som är väldigt omfattande? Så stor att denna orden kunde påverka stormaktspolitik nu och då :?

Kunnig
Medlem

Inlägg av Kunnig » 7 mars 2005, 19:19

Som exempel är ju den hemsidan ett fullgott bevis på att något inte är som det ska!
Det finns grupper av människor vilka tillhör etablissemanget i USA som i Europa, vilka styr
ovanför vanliga människors intentioner, intressen och dylikt.

I USA finns ett ordenssällskap på Yale-Universitetet som kallas för; "the order of skull and
bones", både Bush och Kerry har tillhört, eller tillhör detta ordenssällskap!

Vad ligger det demokratiska i detta? Författaren Anthony "Tony" C. Sutton har skrivit flera
böcker i detta ämnet!

Ja, Frimurarnas makt är mera om-fattande en man kan tro vid första anblicken!

Skriv svar