Tvål och lampskärms myterna!

Tillägnad vår saknade medlem varjag
Mille1
Medlem

Inlägg av Mille1 » 15 maj 2003, 21:09

Anno skrev:
En annan sak var att Norrmännen var förbjudna att lyssna på radio.
Fick dom inte lyssna på radio i huvudtaget(dom officiela tyska kanalerna och den norska som var styrd av ns) eller var det så att dom inte fick lyssna på BBC eller någon annan radiostation som sände från fienden?
Det fanns nog en radion som inte kunde ta emot England, Men vad jag hörde så var dom tvungen att lämna in sina radioapparater. ( kanske byta mot något annat)Om dom inte inkvarterade en tysk officer, som då fick ta över den..

Dom måste ju ha fått lyssna på radio, propaganda om inte annat

Nån Som vet?

PeterH
Medlem

Inlägg av PeterH » 12 augusti 2003, 23:43

Anno skrev:Har sett filmen "Auswitch" (Holocust) från SMB där såg man ett bord som amerikanarna hade ställt fram i lägret. På bordet stod en lampa av människo hud och en människas huvud delat på mitten! :(
Lampskärmarna visade sig vara gjorda av djurhud, har för mig det var från getter. Ryska fabrikationer troligtvis.

Det visades även krympta huvuden, men de var av sydamerikanskt ursprung, och var märkta med inventarienummer m.m. från ett muséeum.

Det delade människohuvudet var ett medicinskt studieobjekt. Jag har sett hjärnhalvor i glasburkar med sprit och riktiga skelettdelar som sådana.

De allierade ville skrämma den tyska befolkningen och övriga världen med dessa "prylar" och man tog vad man hade.

PeterH
Medlem

Inlägg av PeterH » 12 augusti 2003, 23:52

AceRimmer skrev:Har hittat två trovärdiga källor angående tvålhistorien

Tvål av människolik?
Förnekarna pekar också ibland på den felaktiga föreställningen om att nazisternagjorde tvål av människolik - ett rykte som gick också bland koncentrationslägerfångar under kriget - som "bevis" för allt som sägs om Förintelsen är falskt. Seriösa historiker har dock varken hittat bevis för ryktena eller hävdat att de skulle vara sanna.

Den välkände Simon Wiesenthal anses väl som seriös? Detta hade han att säga om tvålarna:

"The terrible words 'Transport for soap' were first heard at the end fo 1942. It was in the [Polish] General Government, and the factory was in Galacia, in Belzec. From April 1942 until May 1943, 900,000 Jews were used as raw material in this factory." After the corpses were turned into various raw materials, Wiesenthal wrote, "The rest, the residual fat stuff, was used for soap production."
He continued:
"After 1942 people in the General Government knew quite well what the RIF soap meant. The civilized world may not believe the joy with which the Nazis and their women in the General Government thought of this soap. In each piece of soap they saw a Jew who had been magically put there, and had thus been prevented from growing into a second Freud, Ehrlich or Einstein."

PeterH
Medlem

Inlägg av PeterH » 12 augusti 2003, 23:59

Kan nämna att de tvålar det rör sig om var märkta "RIF", vilket man förvanskade till att stå för "RJF" som skulle betyda "Rent judiskt fett".

I själva verket stod "RIF" för "Reichsstelle für Industrielle Fettversorgung, dvs Rikscentret för industriell fettförsörjning.

Varg-Olle (?)
Medlem

Inlägg av Varg-Olle (?) » 13 augusti 2003, 11:12

Kan inte underlåta att upplysa om att Peter H. är en välkänd nazist (enligt egen uppgift medlem i Nordiska Rikspartiet) som är verksam på revisionistiska forum.

Ett exempel på hans objektivitet utgör väl nedanstående klipp om Kristallnatten, hämtat från Flashbacks forum:
Phorum (Peter H) skrev:Ähum... Faktum är att det finns belägg för att den tyska ledningen INTE planerade "kristallnatten" och att det tvärtom utlöstes av en judisk organisation baserad i Frankrike. Det den tyska ledningen företogs sig under dessa dagar är väl dokumenterat samt hur de reagerade över "kristallnatten". Det finns en direk order från Adolf Hitler att inga aktioner mot judar fick förekomma. Telegram från Goebbels, SA-ledningen m.fl. med order om samma sak.

Det är dessutom belagt att den jude som sköt den tyske diplomaten i Paris fick sitt uppehälle betalt, vapnet betalt samt advokaten betald av skumma källor, dvs L.I.C.A., den judiska organisationen som tidigare legat bakom mord. Det var denna organisations agenter som kontaktade SA och uppmanade till upploppen den 9 movember. Det var denna organisation som kastade de första stenarna.----------
Men till saken: Även Wiesenthal kan faktiskt ha fel! Men det är rätt naturligt att det i den upphetsade stämningen p.g.a. nazisternas otroliga förbrytelser, det strax efter kriget gjordes ett och annat felaktigt påstående som sedan har fått rättas till.

Betr. "tvålmyten" tycks det dock vara så att ett institut i Danzig ägnade sig åt experiment på detta område. Se http://www.nizkor.org/features/techniqu ... ap-01.html

Betr. "lampskärmsmyten" skulle detta vara en myt om någon skulle påstå att det förekom i nämnvärd omfattning. Men vad jag vet har detta inte skett. Det enda kända fallet, där det alltså också fastställdes att lampskärmarna kom från en människa rör lägerfrun Ilse Koch i Buchenwald, som dömdes till ett långt straff för att hon låtit tillverka några sådana.

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem

Inlägg av tryggve » 13 augusti 2003, 13:20

Det borde ju vara enkelt att dubbelkolla lampskärmarna med dagens DNA-teknik, om man nu skulle vilja avgöra säkert. Själv så tror jag att det absolut förekommit sådant som lampskärmar och böcker inbundna i människohud, men som flera andra sagt tidigare knappast som ”masstillverkning”.

Pearce.
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Pearce. » 13 augusti 2003, 14:08

Hittade en bild och lite text på följande sida, bilden går att förstora om man klickar på den, för övrigt tycker jag inte att det är så konstigt om man tillverkade tvål av mäniskor,kunnandet fanns, det fanns ett behov, det tillkom heller inte några större omkostnader - men visst är det makabert.

http://www.holocaustchronicle.org/staticpages/593.html

Användarvisningsbild
Patrik
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Patrik » 13 augusti 2003, 14:29

Lampskärmstillverkning av hud förekom även om det aldrig rörde sig om någon masstillverkning.
Istället var det ämnat för att tillfredsställa - helt uppenbarligen - psykiskt sjuka personer som t.ex. frau Koch.

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 13 augusti 2003, 14:51

PeterH skrev:
Lampskärmarna visade sig vara gjorda av djurhud, har för mig det var från getter. Ryska fabrikationer troligtvis.
Har du bevis på din påstående, utan att länka till en revisionist sida.

Det visades även krympta huvuden, men de var av sydamerikanskt ursprung, och var märkta med inventarienummer m.m. från ett muséeum.
Detsamma gäller som ovan, kan man få se dessa bevis!
Det delade människohuvudet var ett medicinskt studieobjekt. Jag har sett hjärnhalvor i glasburkar med sprit och riktiga skelettdelar som sådana.
Har också sett en massa burkar med foster och annat i, däremot tittade jag på burkar där folk inte blivit mördade för detta ändamål utan dött en naturlig död och sen sjänkt sitt foster eller sig själv till vetenskapen. Stor skilland enligt mig. :roll: Sen förvånar det mig att nazisterna kunde göra detta men inte krympa huvuden på människor de har dödat ellar göra lampskärmar av folks hud, big diffrent, kan man göra detta så kan man väl göra det. :roll:
De allierade ville skrämma den tyska befolkningen och övriga världen med dessa "prylar" och man tog vad man hade.
För att skrämma upp en människa behöver man inte "fabricera" ihop saker som du påstår, jag tro det räcker med att man visar döda människor som är så magra så de ser ut som skelett eller ugnar med skelett i eller för den delen att folk blev gasade...

/Anno

Carolus XII
Medlem

Inlägg av Carolus XII » 13 augusti 2003, 18:06

Det låter ju sjukt med lampskärmar av människo hud, vem ihelve*e vill äga en sådan??

//Fredde

Lasse
Medlem

Inlägg av Lasse » 13 augusti 2003, 18:16

Carolus XII skrev:Det låter ju sjukt med lampskärmar av människo hud, vem ihelve*e vill äga en sådan??

//Fredde
Psyksjuka SS gummor och gubbar?

Carolus XII
Medlem

Inlägg av Carolus XII » 13 augusti 2003, 18:18

Ingen kan vara så sjuk!!

Gå till elekrolux och välja en jude man vill ha som lampa,nääää jag tror nog det är en myt..

//Fredde

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem

Inlägg av tryggve » 13 augusti 2003, 18:37

Carolus XII skrev:Ingen kan vara så sjuk!!

Gå till elekrolux och välja en jude man vill ha som lampa,nääää jag tror nog det är en myt..

//Fredde
Men det är nog ändå sant att det förekom, om än i liten skala. Med tanke på att dessa personer ägnade sig åt massmord å sin regerings vägnar så är det väl inte helt omöjligt att de mest störda/sjuka gjorde sådana här saker? Tänk på att massmördare tar "troféer" ibland... :(

Användarvisningsbild
echo one
Medlem

Inlägg av echo one » 13 augusti 2003, 19:59

Ni vet ju hur man såg ut när man satt i förintelseläger, kom ihåg att kroppen innehåller ca 75% vatten också.
Om dom nu gjorde tvål av ett få tal judar så måste dom vara "ny kommna" dit!?
men om man har en sån sjuk bild av en indevid att man kan göra tvål av en, så i mina ögon skulle jag inte ens pissa på han eller hon om dom ens brann! (man blir bara arg)

Användarvisningsbild
Kretschmer
Medlem

.

Inlägg av Kretschmer » 14 augusti 2003, 22:02

I en intervju jag sett på tv så påstår Martin Borman Junior (95% säker på att det var Martin Borman JR) att hemma hos Himmler fanns det bord & stolar av människoben.

/Kretschmer

ps Jag är inte heller revisionist, tvärtom så letar jag ständigt efter källor som kan "slå sönder" deras argument. ds

Skriv svar