Det slog mig när jag läste smeknamnen på de olika militära persedlar och övrig mtrl att den militära dasshumorn har man ju stött på lite varstans, oftast på toaletterna, och oftast beskrivande befälen!
De jag numera kommer ihåg är följande
-Varför klubba säl när det finns befäl?
-Vissa gav gud vinklar streck och stjärnor, andra gav han hjärnor
-Det finns en plats på jorden, där solen aldrig skiner, den platsen heter Boden, dit vill jag aldrig mer!
-När gud vände arslet mot jorden bildade han A8 och Boden
militär dasshumor
-
Jonas Gunnarsson
- Medlem
Re: militär dasshumor
Under min tid ombord HMS Mode, 1982-83, så hände det att vi ibland begav oss till den s.k markan, en liten anläggning som bestod av tre flipperspel varav ett elektroniskt, samt två toaletter. På den ena toaletten så fanns följande avbildning; någon hade avbildat tornet till en 57:a samt en något primitiv dito av det manliga organet par preferencé samt kommentaren "Penisförlängare?". Nu trettio år senare så ångrar jag att jag inte tog ett foto av det hela! 
Re: militär dasshumor
Vi beväringar 1971-72 brukade muttra "Det finns en plats i Sverige där solen aldrig ler, den platsen heter Skövde, dit vill jag aldrig mer!"TomTop skrev: -Det finns en plats på jorden, där solen aldrig skiner, den platsen heter Boden, dit vill jag aldrig mer!
Så blev det förstås inte