Detta är vad jag vet om vilka plutoner som ingår i flygbaskompani,
men är det någon som vet om det ingår fler plutoner en dessa ?
Flygbaskompaniets organisation:
-R3 plutonen
-Underhållsplutonen
-Flygbassäkerhetsplutonen
Tackar på förhand
Ola
Dagens flygbaskompani
Dagens flygbaskompani
Vilja....Förmåga....Uthållighet.... Älvsborgsbrigaden
Re: Dagens flygbaskompani
I de fasta flygbaskompanierna finns det ingen underhållspluton. Däremot så finns det en SIS-tropp i samtliga flygbaskompanier.
Bjernevik skrev:I de fasta flygbaskompanierna finns det ingen underhållspluton. Däremot så finns det en SIS-tropp i samtliga flygbaskompanier.
Tackar för info
Så dagens flygbasbataljoner har alltså båda varianterna av flygbaskompanier
både fasta och rörliga ?.
//Ola
Japp. Huvudbaserna har fasta flygbaskompanier som inte ska kunna flyttas. Dessa saknar underhållspluton. De rörliga flygbaskompanierna har underhållsplutoner samt en hel del fler fordon.ola skrev:Så det finns alltså båda varianterna men underhållspluton finns inte i alla flybaskompanier !!!
//Ola
Jaha....då är jag med på banan
För jag har även sätt att det ingår tex en flygterminalpluton i ett kompani.
Mvh Ola
För jag har även sätt att det ingår tex en flygterminalpluton i ett kompani.
Mvh Ola
- J.K Nilsson
- Medlem
Förlåt en dum en men det är sent i vecka 21. Vad försörjer de fasta kompanierna och hur i all världen är det då tänkt att försörja huvudbaserna?Bjernevik skrev: Japp. Huvudbaserna har fasta flygbaskompanier som inte ska kunna flyttas. Dessa saknar underhållspluton. De rörliga flygbaskompanierna har underhållsplutoner samt en hel del fler fordon.
J.K Nilsson
Ja du... "någon annan" tror jag det står i KFSen.J.K Nilsson skrev:Vad försörjer de fasta kompanierna och hur i all världen är det då tänkt att försörja huvudbaserna?
J.K Nilsson
Vill påminna om att det kan vara olämpligt/onödigt att diskutera förbandsförmågor på ett öppet forum.