Mobiliserande förband i Graninge och Sandnäset?

Diskussioner kring svenska förband, krigsförband, numera nedlagda liksom de fortfarande aktiva, krigsplanläggning samt anläggningar under perioden från försvarsbeslutet 1925 till idag. Värd: MD650
Skriv svar
macken
Medlem
Inlägg: 409
Blev medlem: 21 december 2004, 19:45
Ort: jämtland

Inlägg av macken » 27 augusti 2007, 23:26

Vilka förband mobiliserade i Graninge och i Sandnäset (dvärsätt). Både orter i Nedre norrland och båda förrådsområden i gamla trä garage modellen med plåt på taket. Röda med gröna dörrar. Det borde röra sig om byggnader från 40-50talet

Användarvisningsbild
Zizka
Medlem
Inlägg: 354
Blev medlem: 15 februari 2005, 21:00
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Zizka » 28 augusti 2007, 16:30

Hej !

Har inte tillgång till källmaterial för tillfället men jag vet att IB35/II.Skbat mobbade i Dvärsätt i början av 50-talet.
Senare efter 19560401 ändrades mobiliseringsorten till den Kommun som förbandet mobbade i vilket borde vara "Krokom" i detta fallet (tror jag)??



MVH//
Zizka

macken
Medlem
Inlägg: 409
Blev medlem: 21 december 2004, 19:45
Ort: jämtland

Inlägg av macken » 29 augusti 2007, 17:18

Zizka skrev:Hej !

Har inte tillgång till källmaterial för tillfället men jag vet att IB35/II.Skbat mobbade i Dvärsätt i början av 50-talet.
Senare efter 19560401 ändrades mobiliseringsorten till den Kommun som förbandet mobbade i vilket borde vara "Krokom" i detta fallet (tror jag)??



MVH//
Zizka

I mobtabellerna står Rödön väldigt ofta. Jag antar att det är församlingen "Rödön" som avses. Det finns väldigt många byar i den församlingen och flertalet av dem innehöll mobförråd. Bla Dvärsätt och Hismofors. Vet någon vilket förband som mobbade i Hissmofors=?

Skriv svar