T2 rulla

I samarbete med SoldF
Skriv svar
Sandhero
Medlem

T2 rulla

Inlägg av Sandhero » 3 maj 2013, 08:35

Eftersöker rullor över värnpliktiga etc vid T2 i Skövde under beredskapstiden. Jag har hittat från 1935 på denna länk, http://www.trangaren.se/foreningen/hist ... _1935.html men den eftersökte finns inte med där, vilket får mig att tro att han kom dit senare - förmodligen först under beredskapstiden.

Någon som har bra tips på vart man kan vända sig...? Till T2 direkt kanske!? Har precis dragit iväg några rader till Kamratföreningen för T2, kanske de har något bra att komma med.

Användarvisningsbild
ola
Stödjande medlem 2024

Re: T2 rulla

Inlägg av ola » 3 maj 2013, 21:17

Egentligen det enklaste svaret är väl egentligen att du tar
kontakt med krigsarkivet som har rullar över sådant här.

Mvh Ola
Vilja....Förmåga....Uthållighet.... Älvsborgsbrigaden

Sandhero
Medlem

Inlägg av Sandhero » 5 maj 2013, 10:33

Hej Ola. Tack för svar. Yes, det är tanken i första hand... mest fundersam över om där finns andra ställen man inte känner till (annat än Kamratföreningen angiven i första tråden) eller har tänkt på. Antar i övrigt att det är Krigsarkivet man ska vända sig till med allt relaterat sådant här. Åkte av en slump förbi vårt "Regionarkiv" i går, men de har väl bara material relaterat det civila kan jag tänka.

Användarvisningsbild
ola
Stödjande medlem 2024

Inlägg av ola » 5 maj 2013, 12:28

Sandhero skrev:Hej Ola. Tack för svar. Yes, det är tanken i första hand... mest fundersam över om där finns andra ställen man inte känner till (annat än Kamratföreningen angiven i första tråden) eller har tänkt på. Antar i övrigt att det är Krigsarkivet man ska vända sig till med allt relaterat sådant här. Åkte av en slump förbi vårt "Regionarkiv" i går, men de har väl bara material relaterat det civila kan jag tänka.

Frågan är bra om kamratföreningar el dylikt har så omfattande rullar över
personer som har tjänstgjort på specifik enhet/förband !..

//Ola
Vilja....Förmåga....Uthållighet.... Älvsborgsbrigaden

Skriv svar