Bradley och strf90
Bradley och strf90
Går bradley och stridsfordon90 att jämföra? Är dom till för samma uppgifter?
Re: Bradley och strf90
Ja i princip kan man säga det. Fast strf 90 är ju avsevärt bättre....Ressel skrev:Går bradley och stridsfordon90 att jämföra? Är dom till för samma uppgifter?
Re: Bradley och strf90
Lite avundsjuk på deras fast monterade TOW Pvrb dock...MD650 skrev:Ja i princip kan man säga det. Fast strf 90 är ju avsevärt bättre....Ressel skrev:Går bradley och stridsfordon90 att jämföra? Är dom till för samma uppgifter?
/S
Re: Bradley och strf90
Iofs...men man får förlita sig på strf 90:s bättre rörlighet.... 8)Svempa skrev:
Lite avundsjuk på deras fast monterade TOW Pvrb dock...
/S
- Thord Wedman
- Medlem
- Inlägg: 1579
- Blev medlem: 24 mars 2002, 16:03
- Ort: Mullsjö
- Kontakt:
Alla vagnar kan skjuta under gång....det är bara fråga om mer eller mindre bra träffsannolikhet.Svea skrev:Stämmer det att den svenska versionen av strf 90 inte kan skjuta med sin automatkanon under gång.
Strf 9040A ska klara att köras på en APG-bana upp till 20 km/h.
Strf 9040B ska klara att köras på en APG-bana upp till 40 km/h.
Har själv skjutit i dryga 60 men det var svårt.
APG-bana= Aberdeen Proving Ground = en bana med olika hinder bestående av oregelbundna "gupp"
Oj...kommer inte ihåg de rätta kraven..men det handlar om att träffa ett mål med en viss storlek på ett visst avstånd med krav på träff i första skottet.Svea skrev:Vad är det för något vagnarna ska uppfylla på en APG-bana förutom att köra över "gupp".
Ska dom träffa 1/2 figurer på 1000m eller ska dom träffa ACP:er på 100m ?
Om jag gissar helt vilt (och kanske kommer ihåg lite) så tror jag kraven är träff i första skott på 1200 m på ett mål med ne yta motsvarande pskfordon front (2x3 m)...