Beroende på vilken karta du spelar på och med vilken vagn så agerar du olika.

Jo, det är kanske där min yrkesskadade idé brister. Om alla har olika vagnar så är det nog nästan hopplöst att samordna eld och rörelse. Ungefär som att ställa upp i Rally Sweden med en Saab tvåtaktareMD650 skrev:Ja det blir ju en form stridsteknik men som är anpassad till spelet.
Beroende på vilken karta du spelar på och med vilken vagn så agerar du olika.
Och i normalfallet så finns det ingen direkt samordning,gunship skrev:Det är ju också internet det handlar om... förlorar man så är det alla andras fel, skjuter nån bra så är personen en hacker, osv.
Det finns ett par aktiva svenska klaner, jag är medlem i en insomnad klan. När klanen var större spelade vi då och då 7-vagnsstrider vilket var det roligaste, vi körde med Mumble, de flesta använder TeamSpeak3, och idag är det möjligt att använda spelets egen röstchatt (och med senaste patchen kan man mappa om tangenterna för att prata...).Der Löwe skrev:Det finns en spelform där lag om sju vagnar ställer upp tillsammans. jag är nybörjare i spelet, men har även spelat liknande spel tidigare, world of warships och kanske CS kan räknas hit med. Normalt tillkommer det en dimension när man spelar lagspel. Normalt kopplar man upp röstsamband via en annan programvara och delar ut positioner och lägger upp anfalls strategier. Är det någon som spelat WoT i lagform organiserat här på forumet?
Milda Matilda. Du har en ängels tålamod.HomeGuardSoldier skrev:Jag har tillhört den skaran som har försökt att bringa förnuft i laget, dvs. få dem att INTE åka åt ett enda håll i ett lämmeltåg och lämna ena flanken oförsvarad resp. lämna en eller två spelare till att försvara flaggan helt ensamma. Tvärtom så har jag ganska ofta tillsammans med en eller två spelare till varit den stackare som ofrivilligt fått uppgiften att försvara flaggan helt själv, eftersom ingen annan har tänkt på det. Och när jag har påpekat detta i lagchatten så har jag mötts av kommentarer som bara varit förolämpande och kränkande.
Detta är mina erfarenheter av ca 4.000 WoT-slag.
HGS