Vepr: Ukrainian Hummer to beat American one

Diskussioner kring pansarfordon och dess utveckling genom tiderna.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Perman
Medlem
Inlägg: 1505
Blev medlem: 9 februari 2005, 23:45
Ort: Sverige

Vepr: Ukrainian Hummer to beat American one

Inlägg av Perman » 22 januari 2007, 20:33

http://english.pravda.ru/photo/report/vepr_hummer-1371
First Ukrainian SUV, named VEPR (Warthog), designed and assembled by the engineers of Kremenchug Autotransport Enterprise.
Bilen är visserligen inte framtagen primärt för militärt bruk, men är tydligen ändå bepansrad om man får tro Pravda. Vinner definitivt inget skönhetspris, ser nästan ut som om den inte skulle vara riktigt färdig i fronten. Vad sägs om tre vindrutetorkare på rad? :D

/Per
Bilagor
001-1804.jpg
001-1804.jpg (50.73 KiB) Visad 3360 gånger

Användarvisningsbild
real parakeet
Medlem
Inlägg: 205
Blev medlem: 18 oktober 2004, 23:44
Ort: Shitlake
Kontakt:

Inlägg av real parakeet » 25 januari 2007, 22:50

Fy fan vilket missfoster. Ryssarna har aldrig kunnat bygga smakfullat bilar. Det är till och med sämre på detta än jänkarna. Denna bil måste bli the shit utanför de hippa ställena i Moskva. :-)

Användarvisningsbild
Hans
Redaktör och stödjande medlem 2024
Inlägg: 28594
Blev medlem: 11 juli 2002, 12:52
Ort: Utrikes

Inlägg av Hans » 25 januari 2007, 23:19

real parakeet skrev:Fy fan vilket missfoster. Ryssarna har aldrig kunnat bygga smakfullat bilar. Det är till och med sämre på detta än jänkarna. Denna bil måste bli the shit utanför de hippa ställena i Moskva. :-)
Ryssarna?

MVH

Hans

Användarvisningsbild
Wooster
Medlem
Inlägg: 3003
Blev medlem: 22 januari 2006, 15:50
Ort: Göteborg

Inlägg av Wooster » 25 januari 2007, 23:24

Jag tycker faktiskt den var rätt snygg, för att vara en stadsjeep. Dock gräsligt stor.

Länken är för övrigt nog inte riktigt "Safe for work".

Användarvisningsbild
Belisarius
Medlem
Inlägg: 5093
Blev medlem: 26 november 2004, 14:43
Ort: Utrikes

Inlägg av Belisarius » 26 januari 2007, 08:41

Sedan är ju inte pravda.ru den säkraste informationskällan på internet heller... lite World Weekly News över det hela

Användarvisningsbild
Covendor
Medlem
Inlägg: 255
Blev medlem: 24 januari 2004, 15:59
Ort: Västervik

Inlägg av Covendor » 26 januari 2007, 09:44

real parakeet skrev:Fy fan vilket missfoster. Ryssarna har aldrig kunnat bygga smakfullat bilar. Det är till och med sämre på detta än jänkarna. Denna bil måste bli the shit utanför de hippa ställena i Moskva. :-)
:lol:

För övrigt är väl lillryssar ett mer korrekt uttryck för ukrainare? (Förmodligen inte politiskt korrekt dock. :) ) http://sv.wikipedia.org/wiki/Ukrainare
Senast redigerad av 1 Covendor, redigerad totalt 28 gånger.

TorbjörnG
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 29 december 2006, 14:36
Ort: 2006-12-29

Inlägg av TorbjörnG » 26 januari 2007, 19:59

Covendor skrev:
real parakeet skrev:Fy fan vilket missfoster. Ryssarna har aldrig kunnat bygga smakfullat bilar. Det är till och med sämre på detta än jänkarna. Denna bil måste bli the shit utanför de hippa ställena i Moskva. :-)
:lol:

För övrigt är väl lillryssar ett mer korrekt uttryck för ukrainare? (Förmodligen inte politiskt korrekt dock. :) )
Lillryssar är nog snarare vitryssar.

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus
Inlägg: 16318
Blev medlem: 27 mars 2002, 13:40
Ort: Det egentliga Sverige

Inlägg av MD650 » 27 januari 2007, 07:21

Vv håll er till ämnet.
:)

Användarvisningsbild
real parakeet
Medlem
Inlägg: 205
Blev medlem: 18 oktober 2004, 23:44
Ort: Shitlake
Kontakt:

Inlägg av real parakeet » 28 januari 2007, 21:36

Ja ja ja... ryssar eller ukraineser eller georgier eller tadzhikistanier... ni förstår vad jag menar. Ni vill bara visa att ni är duktiga. Jag har också mina områden där jag är en petimäter. Tillverkarna i Ukraina har säkert lika dålig smak som nyrika ryssar och amerikanare. Ja, för att inte tala om de feta tyskarna på BMW:s designavdelning. Egentligen är det bara några få som har god smak och de jobbar på Volvos designavdelning. :P

Någon som vet hur många stjärnor detta missfoster till bil fått i EuroNCAP? Sist men inte minst kan väl jag också vara petimätrig och diskutera om detta är en SUV/stadsjeep eller om det är ett kompetent terrängfordon. Någon jämförde den med en Hummer och man kan väl inte med den bästa viljan i världen kalla en Hummer H1 för ett Sport Utility Veichle? Hummer H2 och H3 är ju lite fjolligare och kan kanske betraktas som en SUV tillsammans med RAV-4:or, Freelanders, XC90:or och X5:or. Och i ärlighetens namn kan man väl inte kalla den för stadsjeep eftersom det inte är någon Jeep. :D :P

Skriv svar