Box - extra bränsletank. Förresten, han är en av ledtrådarna. Mysteriet är oupplösligt kopplat till produktionsspecifika detaljer. Och en sådan bränsletank installerades bara på T-34 i en viss fabrik. Det finns ytterligare en skillnad - leta efter den på tornet.
(Förhoppningsvis är detta inte så svårt som med objekt 219A ovan. T-34 kan vara väldigt olika beroende på tillverkare. Jag vet inte i vilken utsträckning detta är känt i Sverige.)
Ibland hände det att bränsleångor i bränsletankarna ombord exploderade. Och då kunde bilen demonteras i pansarplattor inte värre än från en explosion av ammunition. Förresten, detta är ett exempel på produktion av samma anläggning som tanken från gåtan. Men producerad tidigare - under perioden 1 till 27 februari 1942. Stridsvagnen från pusslet släpptes i slutet av 1942.
Det är synd att jag inte kunde hitta ett normalt foto av den "speciella" T-34. Den lilla satsen bar ytterligare en mycket obehaglig överraskning för tankfartygen. Jag ska berätta om honom, hur gåtan kommer att gissas. Eller om ingen gissar vad svaret är.