Jag vill - som vanligt - att alla är med och spelar! Som jag ser det ärquizzarna inte en tävling där det viktigaste är att vara den som vet mest eller vet först.
Det såg man ju på frågebilden att besättningen var inte vithyad och det var ganska logiskt att söka i de asiatiska länderna som kanske had ett eget försvarsindustri men inte ett så stort att man utvecklade och tillverkade stridsvagnar.
Först tittade jag på bilder som jag fick när jag sökte "Indonesia main battle tank". En mycket intressant vagn och kombination av utvecklare och tillverkare, men felträff. Men Malaysia gav napp!
The PT-91 Twardy is a main battle tank designed by Obrum and manufactured by Bumar Labedy, Poland.
The battle tank is manufactured by upgrading the T-72M1 with a dual-axis stabilised fire-control system, explosive reactive armour, a more efficient and powerful engine, and advanced automatic loader. The PT-91 entered into service in 1995. By 2002, 233 PT-91 had been acquired by the Polish Army.
The Malaysian Army placed a $370m order with Bumar Labedy for 48 PT-91M Pendekar tanks and 15 support vehicles, which were delivered between 2007 and 2009.
(M for Malaysia) — production export variant for Malaysia with Sagem Savan-15 fire control system, a new 1,000 hp powerpack with Renk automatic transmission bringing its top speed to 70 km/h. Its main gun have been changed to a ZTS 2A46MS 125 mm gun, a 7.62 mm FN MAG coaxial machine gun and a 12.7 mm FN Browning M2 HB AA machine gun. This variant is also equipped with Sagem panoramic sight, a Sagem laser gyro inertial navigation system, turret stabilisation system, Obra-3 laser-warning system, integrated with 81 mm smoke grenade launchers, CBRN warning and protection system, Thales communication systems. ERAWA 2 Explosive Reactive Armour, and German-made tank tracks (Diehl Defence).
https://sv.wikipedia.org/wiki/PT-91