http://robin.battler.free.fr/photos/ima ... ndonne.jpg
Nej, de flesta förstördes redan 1941 eftersom de var dåligt beväpnade, dåligt bepansrade, långsamma och mekaniskt opålitliga. Redan 1940 ansåg de flesta Sovjetiska generaler att T-35 var oduglig som stridsvagn, men de tvingades ändå in i stridierna under- och efter Operation Barbarossa.Var den här vagnen nå bra under kriget då??
Döptes inte T-34 för att hylla 1934 års industrireform? Har för mig att jag läst det någonstans.Björn E skrev:Jag har för mig att sovjeterna döpte sina stridsvagnar efter året de designades, inte året de började tillverkas.Tomas Ibsen skrev:Men... Den här var alltså före T-34:an? Varför har då den ett högre nummer?
Det är inte omöjligt.maal skrev:Döptes inte T-34 för att hylla 1934 års industrireform? Har för mig att jag läst det någonstans.Björn E skrev:Jag har för mig att sovjeterna döpte sina stridsvagnar efter året de designades, inte året de började tillverkas.Tomas Ibsen skrev:Men... Den här var alltså före T-34:an? Varför har då den ett högre nummer?
Brainstorming är bra då man försöker hitta på något nytt, komma på någon ny reklamslogan eller något dylikt. Historiska fakta är dock inga nyheter.Stefan skrev:Det är som med brainstorming.