Hehe... precisMD650 skrev:Du menar väl eldröret...Leprazy skrev:Ser ju ut på som om att rengöring av den pipan kommer kräva mindre spadar för att få ut allt som kan tänkas ha borrat sig in i pipan
Aj det måste gjort ont, tank som landat dåligt.....
Har du testat, haha...nej men då får man vara på bra sunkig mark...trots att vikten på fordonet är hög och man kan komma upp i relativt höga farter så gäller det ju verkligen att det är mjuk mark...e ju en stor massa som ska borra sig ner i marken, hehe.MD650 skrev:Det beror ju på hastigheten när vagnen träffar marken.Leprazy skrev:
Nej, hehe tänkte mer på eldröret...Kps:n e ju inte ens nära
Är den nog hög kan det nå pipan på ksp:n. ........
Appropå borra sig ner i marken...såg ett program på discovery för ett tag sen...dom grävde ut en spitfire som störtdykt nånstans i Frankrike under IIvk.... den låg någon meter under markrytan och var helt ihop tryckt till en 2 meter....sorry för väldigt off topic.
-
- Medlem
- Inlägg: 4120
- Blev medlem: 23 mars 2002, 19:38
- Ort: Rom
-
- Medlem
- Inlägg: 4120
- Blev medlem: 23 mars 2002, 19:38
- Ort: Rom
Återigen, varför skulle de inte ha haft det?leo2 skrev:Jo du det är också en bra fråga . Så bra kolla hade dom vill inte på sina maskiner.
Nej, bara till ett enda plan. Om du menar samma motortyp så kan man använda den till flera exemplar och till olika flygplansmodeller. Men man numrerar ju självfallet motorerna.leo2 skrev: Man använder vill samma motor till fler plan eller ?
Mvh Petter
E inte så svårt att identifiera ett flygplan som krachat, som sagt så räcker det ju med ett hjul i stort sett för att identifiera...om inte samma hjul används till alla RAF jakt plan??
Sen var det ögonvittnen som sett planet gå i backen, så man visste att det var ett Spitfire redan innan man började utgrävningen.
Sen var det ögonvittnen som sett planet gå i backen, så man visste att det var ett Spitfire redan innan man började utgrävningen.
Hittade av en händelse en sida om Discovery-programmet Time Team, där de gräver ut en Spitfire: One of the First Spitfires Lost in France (Wierre-Effroy). Det verkar vara det programmet som Leprazy har sett.
Ber om ursäkt om jag fortsätter på OT-spåret, men jag fann det intressant. Och för att anknyta till Leo2:s fråga, så hittade man även en liten plåtskylt med tillverkare och serienummer.
Nutidsarkeologi är intressant!
Ber om ursäkt om jag fortsätter på OT-spåret, men jag fann det intressant. Och för att anknyta till Leo2:s fråga, så hittade man även en liten plåtskylt med tillverkare och serienummer.
Nutidsarkeologi är intressant!