Quiz: Pansarhistoria
Re: Quiz: pansarhistoria
Dansk M 113 i FN-utförande från Bosnien?

Ganska nära faktiskt....åtminstonde geogrefiskt så jag ger dej frågan!
Thord jobbar på en M36 från Kroatien (kan ha varit Serbien, men det är från exjugoslavien iaf).
Öken-Erik
Thord jobbar på en M36 från Kroatien (kan ha varit Serbien, men det är från exjugoslavien iaf).
Öken-Erik
Jag hjälper MD med en fråga, vad möts här?
http://www.youtube.com/watch?v=dH4PkOhrSn0&feature=fvst
MVH
Hans
http://www.youtube.com/watch?v=dH4PkOhrSn0&feature=fvst
MVH
Hans
Jag sätter en halv krona på häst nummer sju att det är en Javelin som skjuts iväg. Målet tycker jag ser ut som en T-72:a.
Iochförsig så har samma video gått under AT4 också men jag tycker röret är lite väl stort och missilen lite väl avancerad för att vara det.
Iochförsig så har samma video gått under AT4 också men jag tycker röret är lite väl stort och missilen lite väl avancerad för att vara det.
Det tror jag också - Vargas larvar vidare.
MVH
Hans
MVH
Hans
Innan MD650 återvänder rullar jag vidare med denna gamla klassiker vi får se innandömmet i. Vad är det för fordon?
- Bilagor
-
- Däckad.jpg (245.63 KiB) Visad 287 gånger
Saraceen med en häftig Lv-bössa (.95 cal Browning?) i dubbellavetage.
Öken-Erik
Öken-Erik
Jo inte är det AT 4.Vargas skrev: Iochförsig så har samma video gått under AT4 också men jag tycker röret är lite väl stort och missilen lite väl avancerad för att vara det.
Saracen var namnet jag var ute efter. Och kalibern på bössan vet jag i ärlighetens namn. Jag hade satt alla mina gubbar i samma pansarfordon på att det var .303 british den spottade ur sig.Öken-Erik skrev:Saraceen med en häftig Lv-bössa (.95 cal Browning?) i dubbellavetage.![]()
Öken-Erik
Öken-Erik eller MD650. Vem nu som kanske bäst känner sig manad fortsätter.
0.95 cal???

Ställer mig också frågande - skulle ju vara mer än 20mm.MD650 skrev:0.95 cal???
MVH
Hans
Hm.....var menat som ett skämt, det där med kalibern.
Normalt satt det väl antingen en Bren eller en FN MAG därbak medans det i tornet satt en Browning .30.
Saken är den att jag tycker att bössan i dubbell-lavetten ser.....inte riktigt klok ut för att säga som det är. Ser liksom lite hemmabyggd ut, löst baserat på utseendet på Browning .30.
Jag lämnar fö gärna frågan fri.
Öken-Erik
Normalt satt det väl antingen en Bren eller en FN MAG därbak medans det i tornet satt en Browning .30.
Saken är den att jag tycker att bössan i dubbell-lavetten ser.....inte riktigt klok ut för att säga som det är. Ser liksom lite hemmabyggd ut, löst baserat på utseendet på Browning .30.
Jag lämnar fö gärna frågan fri.
Öken-Erik
Jag vet inte om bilden är en smula förvrängd men jag tycker att proportionerna på ammunitionen är lite konstig (lång och jämnsmal)...den förefaller dock inte vara nämnvärt grövre än vanlig gevärskaliber.
Äh, det löser sig.
Oj...nu skruvar vi på oss och skäms för nördkommentarernaÖken-Erik skrev:Hm.....var menat som ett skämt, det där med kalibern.
Detta är nog en surplusvagn i privat ägo som man har pimpat med någonting vapenliknande.
Äh, det löser sig.
Släpper också. Har försökt hitta nån bra fråga men inte lyckats......