Vilka andra tekniska hjälpmedel har skytten för att fortfarande kunna sikta och skjuta?
Quiz: Pansarhistoria
Re: Quiz: pansarhistoria
Poenara att siktet till den senaste versionen av strf 90 blir sönderskjuten eller på något annat sätt obrukbar.
Vilka andra tekniska hjälpmedel har skytten för att fortfarande kunna sikta och skjuta?

- Thord Wedman
- Medlem
- Kontakt:
En videokamera parrallellkopplad med eldröret. (Om vi talar om strf 9040, CV 9035 Mk III vet jag inte)
/Thord
/Thord
Reservsikte med videokamera på vaggans vänstra sida.
MVH
Hans
MVH
Hans
Pratsjukeeliten!
Då vår Hans - ofta frekventerar denna tråd - tycker jag att det är dags för GRATULATIONER!
Hans - har just kvalat in i eliten av de Pratsjuka - och passerat 10 000-strecket för roande, kunniga och trevliga inlägg, Grattis Hans!
Fortsätt roa, reta, förbluffa och underhålla oss!
Varjag
Hans - har just kvalat in i eliten av de Pratsjuka - och passerat 10 000-strecket för roande, kunniga och trevliga inlägg, Grattis Hans!
Varjag
Re: Pratsjukeeliten!
Stort Tack Varjag - men vi kanske borde "Get-a-life"varjag skrev:Då vår Hans - ofta frekventerar denna tråd - tycker jag att det är dags för GRATULATIONER!
Varjag
Vi är nu tre i klubben memberlist.php?mode=&sk=d&sd=d#memberlist med Hex som nästa runner-up.
MVH
Hans
Vid min ansenliga ålder har jag redan haft det mesta av 'life'men vi kanske borde "Get-a-life"
Rätt, en LCD-kamera som fungerar mycket bra!Thord Wedman skrev:En videokamera parrallellkopplad med eldröret. (Om vi talar om strf 9040, CV 9035 Mk III vet jag inte)
/Thord
Lite långsam..Hans skrev:Reservsikte med videokamera på vaggans vänstra sida.
MVH
Hans
- Thord Wedman
- Medlem
- Kontakt:
Inför REMO på pbv 302 undersökte man möjligheten att ombeväpna med ny akan.
Vilka vapen tittade man på?
/Thord
/Thord
Var det inte en 35 mm Mauser?????Thord Wedman skrev:Inför REMO på pbv 302 undersökte man möjligheten att ombeväpna med ny akan.
/Thord
Mauser MK25E
Oerlikon KBA
Oerlikon KBB
Rheinmetall RH 20
Chaingun M242
Utan google! Men jag visste var jag skulle titta
MVH
Hans
Oerlikon KBA
Oerlikon KBB
Rheinmetall RH 20
Chaingun M242
Utan google! Men jag visste var jag skulle titta
MVH
Hans
- Thord Wedman
- Medlem
- Kontakt:
@MD 650
35 mm???
Jösses, var tänkte du få plats med den?
@Hans.
Ibland måste man ju ha lätta frågor med också.
Kan som kuriosa nämna att man även gjort studier om att beväpna den lille Hägglundaren med pv-robot, både rb 55 och rb 56.
De huvar som var aktuella för rb 55 var den amerikanska Hammerhead, eller TUA (TOW under armour)

samt den norska HEUREKA:

I fallet rb 56 skulle man antingen bygga om befintlig vapenhuv till robothuv och sätta en ksp-huv motsv. strv 103 på vagnchefsplats eller sätta vagnchefen i befintlig vapenhuv och montera en ny robothuv på vagnchefsplatsen där skytten då skulle sitta.
Hans har frågan.
/Thord
35 mm???
Jösses, var tänkte du få plats med den?
@Hans.
Ibland måste man ju ha lätta frågor med också.
Kan som kuriosa nämna att man även gjort studier om att beväpna den lille Hägglundaren med pv-robot, både rb 55 och rb 56.
De huvar som var aktuella för rb 55 var den amerikanska Hammerhead, eller TUA (TOW under armour)

samt den norska HEUREKA:

I fallet rb 56 skulle man antingen bygga om befintlig vapenhuv till robothuv och sätta en ksp-huv motsv. strv 103 på vagnchefsplats eller sätta vagnchefen i befintlig vapenhuv och montera en ny robothuv på vagnchefsplatsen där skytten då skulle sitta.
Hans har frågan.
/Thord
Intressant, Hammerheaden har alltid varit en favorit.
Vad har vi för lustig mackapär här. Det gick slutligen inte att bepansra den.
MVH
Hans
Vad har vi för lustig mackapär här. Det gick slutligen inte att bepansra den.
MVH
Hans
- Bilagor
-
- vadärdetta.jpg (107.23 KiB) Visad 314 gånger
Till skillnad från andra så googlar jag inte utan tar det ur minnet eller "chansar" lite. Därför kan det slå lite fel i mellanåt.Thord Wedman skrev:@MD 650
35 mm???
/Thord
Hade för mig att det var en Mauser som provades men var osäker på kailbern.
En senare variant hade pansar men vi håller oss till den första.
MVH
Hans
MVH
Hans
- Bilagor
-
- två.JPG (50.68 KiB) Visad 292 gånger