Quiz: Pansarhistoria
Re: Quiz: pansarhistoria
Definitivt El-Alamein, har svårt att identifiera vagnen dock...kan man få en ledtråd?
Äh, det löser sig.
Eftersom du frågar snällt.
MVH
Hans
MVH
Hans
- Bilagor
-
- ex.jpg (46.96 KiB) Visad 430 gånger
- Thord Wedman
- Medlem
- Kontakt:
slG 33
En bandkanon på pz 1 chassie
Faktiskt inte.Thord Wedman skrev:slG 33
MVH
Hans
- Bilagor
-
- entraktortill.JPG (55.6 KiB) Visad 393 gånger
En "SU-26" (benämningen är dock tveksamt).
En mycket ovanlig vagn byggd under Leningrads belägring hösten 1941 på T-26 chassie (76,2 mm haubits).
Tack för fotot, det är härmed arkiverat!
Stäpp-Erik
En mycket ovanlig vagn byggd under Leningrads belägring hösten 1941 på T-26 chassie (76,2 mm haubits).
Tack för fotot, det är härmed arkiverat!
Stäpp-Erik
Ö-E's luva.
Om du är glad för fotot så kommer du väl att fria för den här länken.
Och nej, jag är redan gift (jag gör inte om samma misstag två gånger
).
MVH
Hans
Om du är glad för fotot så kommer du väl att fria för den här länken.
MVH
Hans
Nä, fria tänker jag inte (been there, done that....), dessutom hade du fått komma med något bättre!
Inget fel på länken alls, känner till sidan sedan tidigare, hade bara inte uppmärksammat just det fotot.
Tyvärr är det som med så många andra sidor, massor av korpat material, det mesta på sidan har jag i form av ryska böcker o häften. Huvuddelen av foton, ritningar o färgplancher kommer från Frontline Illustration, Military Chronicle mfl ryska förlag.
Jag återkommer snart med en fråga.
Stäpp-Erik
Inget fel på länken alls, känner till sidan sedan tidigare, hade bara inte uppmärksammat just det fotot.
Tyvärr är det som med så många andra sidor, massor av korpat material, det mesta på sidan har jag i form av ryska böcker o häften. Huvuddelen av foton, ritningar o färgplancher kommer från Frontline Illustration, Military Chronicle mfl ryska förlag.
Jag återkommer snart med en fråga.
Stäpp-Erik
Pansartruppernas motto är ju "Fort men fel" - men det kanske inte gällde på nitarnas tidÖken-Erik skrev:Jag återkommer snart med en fråga.
MVH
Hans
Ok!
Vad har vi för en strv härdå?
Öken-Erik
Vad har vi för en strv härdå?
Öken-Erik
OK
Ledtrådar: "före 1945", ca 70st tillverkade.
Öken-Erik
Ledtrådar: "före 1945", ca 70st tillverkade.
Öken-Erik
Strv m/40?
Senast redigerad av 1 NIL, redigerad totalt 2 gånger.
Äh, det löser sig.
T 80?
MVH
Hans
MVH
Hans
Visst är det en T-80!
En mycket ovanlig vagn till skillnad mot den äldre kusinen (enda större skillnaden är tornet) T-70 som tillverkades i många tusen ex.
Detta foto är mej veterligen det enda "in action" foto som finns. Alla andra är fabriks o leveransfoton.
Hans fråga.
Stäpp-Erik
En mycket ovanlig vagn till skillnad mot den äldre kusinen (enda större skillnaden är tornet) T-70 som tillverkades i många tusen ex.
Detta foto är mej veterligen det enda "in action" foto som finns. Alla andra är fabriks o leveransfoton.
Hans fråga.
Stäpp-Erik
Vad är detta?
MVH
Hans
MVH
Hans
- Bilagor
-
- vadiherransnamnärdetta.JPG (37.39 KiB) Visad 246 gånger
Med de där hjulen/skovlarna, som ser ut att vara ganska tunga gissar jag på att det är en minröjare.