Quiz: Pansarhistoria
Panzer I
Och om jag inte tar fel så är det tornet på "vår" Panzer I på Axvalla.
Öken-Erik
Öken-Erik
Re: Panzer I
Det var det jag var inne på med tanke på färgen.Öken-Erik skrev:Och om jag inte tar fel så är det tornet på "vår" Panzer I på Axvalla.
Öken-Erik
- Thord Wedman
- Medlem
- Kontakt:
Re: Panzer I
Och Öken-Erik träffade mitt i.Öken-Erik skrev:Och om jag inte tar fel så är det tornet på "vår" Panzer I på Axvalla.
Öken-Erik
OK!
Vad har vi här?
Och vem tillhör fordonet?
Öken-Erik
Öken-Erik
- Bilagor
-
- Bild 069.jpg (75.61 KiB) Visad 648 gånger
Re: OK!
Eftersom jag har läst Öken Eriks spalt i tio års tid så gissar jag på Marmon -Herrington pansarbilar (eller var det RR?) från N:th Kenyanska självständiga Pansarbilskompaniet somalia 1940 ?Öken-Erik skrev:Vad har vi här?
Öken-Erik
Fast finns det Kenyansk-turbaner???
/John T
På A svarar vi och på B kan vi inte!
Det är inte någon Indisk div, Monty är inte involverad och det är inte i Nordafrika.
Det är ej heller någon Marmon-Herrington och det handlar inte heller om EAAC company och det är inte i Somalia.
Men....ni är båda på rätt väg ändå liksom fast inte riktigt....tänk lite till.....
Förresten John, kul att någon minns min artikel om EAAC Copany, det gläder mej!
Öken-Erik
Det är ej heller någon Marmon-Herrington och det handlar inte heller om EAAC company och det är inte i Somalia.
Men....ni är båda på rätt väg ändå liksom fast inte riktigt....tänk lite till.....
Förresten John, kul att någon minns min artikel om EAAC Copany, det gläder mej!
Öken-Erik
Nope
Det är inte INA, det har överhuvudtaget inget med Indien att göra.
Killen med turban kan iofs vara indier men fordonet tillhörde inte något indiskt förband och befann sej heller inte där.
Öken-Erik
Killen med turban kan iofs vara indier men fordonet tillhörde inte något indiskt förband och befann sej heller inte där.
Öken-Erik
Nej
Ingen "french connection".
"Anknytningen" är brittisk.
Öken-Erik
"Anknytningen" är brittisk.
Öken-Erik
OK, lite hjälp då.....
Vi är i Afrika och pansarbilarna är byggda på Ford chassie.
Men VAR och VEM?
Öken-Erik
Men VAR och VEM?
Öken-Erik