M26 Pershing??????Lasse Odrup skrev:Tackar.
Vilken var den första amerikanska stridsvagnen som inte döptes av britterna utan av amerikanarna själva?
Varjag
M26 Pershing??????Lasse Odrup skrev:Tackar.
Vilken var den första amerikanska stridsvagnen som inte döptes av britterna utan av amerikanarna själva?
Hoppsan....höftskott med träffLasse Odrup skrev:Ja, faktiskt.Trodde frågan skulle vara svårare att lösa men Skalmans lysande sällskap gör ingen besviken.
Varjag döper nästa.
''oi-oi-oi'' den klarade HGS lätt !
Fuskis. Om du med din dyrbara tid ändå har tid att antyda rätt svar så borde du också ha tid att hitta på en ny fråga.Stefan Karlsson skrev:Har egentligen inte tid att svara rätt eftersom man då måste uppfinna en ny fråga![]()
Men det kanske kan bli en ledtråd? Har jag rätt om jag påstår att detaljen sitter på vänster sida på en vagn som står på museet i Munster?
Och att den inte satt på vagnen när det tillverkades utan att det är en senare montering.
Lasse Odrup skrev:Fuskis. Om du med din dyrbara tid ändå har tid att antyda rätt svar så borde du också ha tid att hitta på en ny fråga.Stefan Karlsson skrev:Har egentligen inte tid att svara rätt eftersom man då måste uppfinna en ny fråga![]()
Men det kanske kan bli en ledtråd? Har jag rätt om jag påstår att detaljen sitter på vänster sida på en vagn som står på museet i Munster?
Och att den inte satt på vagnen när det tillverkades utan att det är en senare montering.