Referensbilder sökes: Finska PzKfw IV:or!

Diskussioner kring pansarfordon och dess utveckling genom tiderna.
Användarvisningsbild
Morgan
Medlem

Re: Referensbilder sökes: Finska PzKfw IV:or!

Inlägg av Morgan » 28 augusti 2009, 22:20

Ingen som vet någonting? Ingen som har bilder av sovjetiska Degtyarev-kulsprutor monterade i finska stridsfordon?

Morgan
"Om man får hörselskador eller inte beror på volymen, inte musiken. Alltså är hårdrock i sig inte skadlig!"

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem

Inlägg av Morgan » 30 augusti 2009, 11:06

Har redan fått de svar jag behöver i ett annat forum.
"Om man får hörselskador eller inte beror på volymen, inte musiken. Alltså är hårdrock i sig inte skadlig!"

ikv91
Medlem

Inlägg av ikv91 » 10 januari 2010, 14:08

MD650 skrev:
Morgan skrev:Jag fortsätter på de här befintliga tråden.

Undrar om det finns någon pålitlig källa som anger hur många bekräftade kills enskilda Pz IV:or i finsk uniform hade. Jag ställer frågan eftersom jag är ute efter att efterlikna en historiskt korrekt Pz IV inklusive segerringar på pipan.

Vänligen, Morgan
Sök på Börje Brotell.
Sedan är det eldrör på vagnen...inte pipa ;)
:)
Vad beträffar de finska fyrorna så var de i bruk vid tiden för Lapplandskriget, men dessa och Sturmi-vagnarna sattes inte in i striderna beroende på terrängens "oframkomlighet". Många av de finska soldaterna sköt inledningsvis över tyskarna och inte mot dem. Detta ändrades mot slutet av stridigheterna då tyskarnas förstörelse av Lappland sågs av de finska soldaterna.

Börje Brotell, borde egentligen haft 14 segrar men hans chef ville inte tillerkänna honom dessa då chefen själv ville framstå som det var hans prestation som var avgjörande, vilket skulle förbättröjligheter att få ett Mannerheimkors.
Min hyllning till min gode vän och hjälte, Börje Brotell.

Skriv svar