Misslyckad modell!!

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
Oskar R.
Medlem
Inlägg: 362
Blev medlem: 25 mars 2002, 22:04
Ort: Västra Frölunda!

Misslyckad modell!!

Inlägg av Oskar R. » 9 maj 2002, 23:54

Någon sådan måste ni väl ha byggt.
Jag har byggt Tirpitz 1/350,JAS 39 Gripen.Till Gripen använde jag fel färg den glänste fult när den var klar,så den sköt jag sönder med luftgevär.

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 23 mars 2002, 16:30
Ort: Örebro (Äntligen hemma igen)

Inlägg av subskipper » 10 maj 2002, 00:04

En av mina första modeller var en Hurricane 1/72 som blev fullständigt misslyckad. Dekalerna sprack, lim på huven osv. Ingen vacker syn, men jag var riktigt stolt över att ha fullbordat bygget iaf. Tror faktiskt att den ligger kvar i en låda hemma hos mina föräldrar. :)



~Henric Edwards

Användarvisningsbild
Oskar R.
Medlem
Inlägg: 362
Blev medlem: 25 mars 2002, 22:04
Ort: Västra Frölunda!

Ett avskräckande exmpel!!!

Inlägg av Oskar R. » 10 maj 2002, 00:28

Min blåa JS3 blev den fulast modell mina ögon nånsin skådat.Också kostade den naturligtvis 350 spänn också.

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 10 maj 2002, 00:58

Kan väl berätta om mina misslyckade projekt.
  1. Min HMS Ark Royal (hangarfartyg), skala 1:600, Airfix, blev trött på den och sket i att fortsätta bygga på den, nu har säkert 3/4 av alla master och så gått av... :(
  2. Min HMS Fearless (landstigningsfartyg tror jag), skala 1:600, Airfix, inte klar, och kommer inte heller att bli det, ganska likt HMS Ark Royal i sättet (alltså att alla master är av ungefär). :(
  3. Min Douglas Skyraider (flygplan), 1:72, Airfix, lyckades nästan sätta ihop alla delar innan, jag tror det var undersidan, gick sönder. :(
  4. Min Focke Wulf 190 (flygplan), 1:72m Heller, Helt ny, alla delar sitter kvar i ramen, utom propellerdelarna, som blivit ihopbyggda, däremot så gick ett rotorblad av så där sket sig det bygget. :x
  5. Tja, har några modeller till som jag tror är obyggda...
Så var glada! Jag är sämst!!! :wink:

/Johan

Användarvisningsbild
J von B
Medlem
Inlägg: 385
Blev medlem: 24 mars 2002, 01:04
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av J von B » 10 maj 2002, 01:05

Min Focke Wulf 190 (flygplan), 1:72m Heller, Helt ny, alla delar sitter kvar i ramen, utom propellerdelarna, som blivit ihopbyggda, däremot så gick ett rotorblad av så där sket sig det bygget.
Ge dig på ett diorama som folk visat bilder på där du antingen har en kraschad FW-190, eller kanske en som genomgår service utan propellrarna.......

Mvh
/Johan

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 10 maj 2002, 01:33

Bra idé Johan! Men jag tror jag väntar med det, ska nog köpa någon trevlig stridsvagnsmodell från Tamiya, kanske min favorit Jagdpanthern? Ett pluss för att den har många släta ytor och är nog enklare än en stridsvagn med torn.

/Johan

Skriv svar