Byggtråd: 1:48 J 35F FC

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Användarvisningsbild
HomeGuardSoldier
Medlem

Byggtråd: 1:48 J 35F FC

Inlägg av HomeGuardSoldier » 21 feb 2021 16:05

Då är jag redo att sätta igång med det här bygget åt en av våra två Hans (ni får gissa vilken :) ).

Allt, förutom sprayfärger samt den ena av de två jaktrobotarna (AIM-4G), finns på plats och kommer att inhandlas resp. är beställt och ska förhoppningsvis vara på plats i god tid. Jaktrobotarna ska ju också på sist av allt så där har jag inte heller någon panik.

Målet är att få klart hela flygplansbygget allra senast vid mitten av maj, så att det - om det behövs - kan packas mycket ordentligt i en kartong och skickas iväg.

Planerat bygget har jag gjort för en vecka sedan så att byggordningen redan är fastställd, något som är absolut nödvändigt att göra i god tid så att man inte råkar ut för några överraskningar eller oväntade vändningar mitt under bygget.

"Officiellt" så påbörjar jag det här bygget på fredag kväll, men då det äntligen börjar bli mildare temperaturer utomhus nu och våren kommer med stormsteg så kan det bli så att jag "tjuvstartar" redan mitt i nästa vecka. Sprayfärger kommer nog att köpas så snart som lönen har kommit, för de koster ju inte en hel förmögenhet.

Det mesta av det andra som behövs finns ju som tur är redan i hobbyrummet.

Tusen tack ni som läser!

HGS
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Användarvisningsbild
Hans
Stödjande medlem 2021

Re: Byggtråd: 1:48 J 35F FC

Inlägg av Hans » 22 feb 2021 11:40

Han med det trevliga namnet kommer säkert att med nöje också följa tråden.

MVH

Hans