Tappad bygg lust

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Användarvisningsbild
HomeGuardSoldier
Medlem
Inlägg: 1560
Blev medlem: 1 mars 2016, 08:57
Ort: Småland

Re: Tappad bygg lust

Inlägg av HomeGuardSoldier » 26 oktober 2022, 13:00

Just nu så är modellbyggeintresset, och det sedan över ett år tillbaka, lika med noll och frågan är om det kommer tillbaka. För en vecka sedan eller så infann sig tanken att helt enkelt behålla ett eller två projekt och sedan sälja av resten.

Visst är livet så att intressen till slut övergår i något annat eller helt enkelt försvinner efter en livskris, men det känns ändå tråkigt. Detta har varit ett intresse jag har haft ända sedan jag var 15 eller så, i mitt fall 30 år med några års paus däremellan.

HGS

Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021
Inlägg: 7144
Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
Ort: Oxelösund

Re: Tappad bygg lust

Inlägg av sonderling » 26 oktober 2022, 13:10

Jag hade en paus på typ fem år och sedan ytterligare fem år på sparlåga (Jag byggde kanske en om året) Men jag gjorde mig aldrig av med nått utan hade kvar byggsatserna. Först nu när barnen blivit självgående så har jag börjat på riktigt igen.

samma sak med akvarium, det släppte jag ett tag och där sålde jag allt. Och nu ångrar jag mig lite för jag skulle vilja starta igång den hobby också.

Så vad jag menar är man vet aldrig. Om inte det rar för mycket plats så spar det så länge, tänker jag.

Sonderling

Användarvisningsbild
Smalandsman
Medlem
Inlägg: 137
Blev medlem: 12 december 2019, 13:04
Ort: Karlskrona

Re: Tappad bygg lust

Inlägg av Smalandsman » 27 oktober 2022, 15:15

sonderling skrev:
26 oktober 2022, 13:10
..samma sak med akvarium, det släppte jag ett tag och där sålde jag allt. Och nu ångrar jag mig lite för jag skulle vilja starta igång den hobby också.

Sonderling
- Jag byggde akvarium av o till o bytte storlek, fisktyper, interiörer fram och tillbaka.
Sen tröttnade jag på en så "statisk" hobby som ett akvarie i ett rum ändå är mesta tiden, och byggde mig en trädgårdsdamm istället. Där lever livet med både växter och fiskar på ett helt annat sätt rakt framför soldäcket.
/if it has wheels or boobs it´s gonna cost you

Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021
Inlägg: 7144
Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
Ort: Oxelösund

Re: Tappad bygg lust

Inlägg av sonderling » 31 oktober 2022, 07:04

Smalandsman skrev:
27 oktober 2022, 15:15
sonderling skrev:
26 oktober 2022, 13:10
..samma sak med akvarium, det släppte jag ett tag och där sålde jag allt. Och nu ångrar jag mig lite för jag skulle vilja starta igång den hobby också.

Sonderling
- Jag byggde akvarium av o till o bytte storlek, fisktyper, interiörer fram och tillbaka.
Sen tröttnade jag på en så "statisk" hobby som ett akvarie i ett rum ändå är mesta tiden, och byggde mig en trädgårdsdamm istället. Där lever livet med både växter och fiskar på ett helt annat sätt rakt framför soldäcket.
Ja det är nästan värt en tråd i sig. :) Jag tycker akvariehobbyn verkar på nedgång, i mitt närområde har varenda Zoo-affär lagt ner eller köpts upp av en kedja som fokuserar på hund och katt.
Damm skulle jag gärna vilja ha men bor i lägenhet. Helst med solabborrar men de är ju förbjudna nu. (Invasiv-art).

Sonderling

Användarvisningsbild
Hans
Redaktör och stödjande medlem 2024
Inlägg: 28577
Blev medlem: 11 juli 2002, 12:52
Ort: Utrikes

Re: Tappad bygg lust

Inlägg av Hans » 31 oktober 2022, 10:05

Var detta inte en tråd om modellbygge?

Jag har bara trista minnen av akvarium. Julen innan min mor dog (hon visste att det var nära) så önskade hon sig ett akvarium så jag fick fixa ett med fiskar, plantor, pumpar och jag vet inte vad. Kommer inte att ske igen att jag skaffar ett till.

MVH

Hans

Skriv svar