Det är förmycket annat antar jag, som jobbet, barnen och allt. Men också platsbrist, både nånstans att bygga och plats att ställa upp grejerna.
Har flera påbörjade projekt eftersom man börjat nått nytt när man tröttnat. Men så har man i bland glömt vad man höll på med eller tappat bort grejer. Som när dekalerna försvann till min Halifax bombare jag byggde. Fan vad sur jag blir. Ska man köpa nya eller inte men dekaler kan ju ibland vara lika dyra som en ny byggsats.

Eller så börjar de gå sönder innan man får klart dem.
Eller så köper man nya modeller i hopp att väcka det till liv, vilket bara läggs på högen. En hög som i sig stressar (5 flyttlådor obyggda modeller i garderoben!)
Försöker läsa böcker om byggämnet men det funkar inte heller längre känner jag. (Fast det är fortfarande kul att läsa böcker, fast tiden där verkar inte heller räcka till

Nä nu ska jag nog ta paus från byggandet. Iallafall bygga klart de påbörjade. Iallafall inte köpa nått mer förrens jag byggt bort en flyttlåda. Fast när hobbyn börjar kännas som ett jobb ska man nog ta en paus eller?

Sonderling