Jag har använt mig av lättspackel,typ våtrumspackel till markyta och även som botten för vattnet.Bara gjort det högre
mot den kanten som skall vara landyta.Tätat det hela med paddings flytspackel och grundmålat med takfärg för våtutrymmen. Så blandade jag brun och grön oljefärg och målade hela botten på sjön med. Lade en klarlack och lät det torka.Målade ytterligare ett varv med svart oljefärg och ljusare grön.Lackade igen efter torkning.Så till sist en blandning av gul och ljusgrön färg i olika lager med en blandning av lack direkt i färgen.(Vill man göra alger som jag gjort,så bara blaska i oljefärg och blanda upp med lack)När det hela torkat så fick det ytterligare ett lager klarlack.Ögat luras av blandningen ljusa mörka partier ,så det ser djupare ,respektive grundare ut ,beroende på ljus och färg.Stranden är av sånt materiel som modellrallarna brukar använda.Plus några stenar jag plockat utomhus.
Det är inte svårt att göra egentligen. Havet till ubåten består också av lättspacklel,oljefärg och lack.Diot med trålaren gjorde jag på samma sätt för ett antal år sedan.Revells gamla trålare som jag byggde om en hel del.Gjorde bl.a träbrygga och nya trålgalgar.Dåliga bilder tyvärr.Tack ska ni ha
MVH/ Thule